KIR wprowadza podpisy elektroniczne w chmurze
W pełni zdalnie można uzyskać podpis elektroniczny mSzafir i podpisywać dokumenty bez konieczności wychodzenia z domu - poinformowała w piątek w komunikacie Krajowa Izba Rozliczeniowa (KIR).
Dzięki wykorzystaniu technologii chmurowej podpisy można składać na komputerze, tablecie lub smartfonie,
Już teraz można w pełni zdalnie uzyskać podpis elektroniczny mSzafir i podpisywać dokumenty bez konieczności wychodzenia z domu. Dzięki wykorzystaniu technologii chmurowej podpisy można składać na komputerze, tablecie lub smartfonie, niezależnie od miejsca, w którym przebywamy czy od pory dnia - poinformował w komunikacie KIR.
Jak dodano, mSzafir umożliwia prowadzenie spraw prywatnych, biznesowych i urzędowych z wykorzystaniem Internetu.
Aby ułatwić dostęp do rozwiązania jak najszerszej grupie klientów, do końca kwietnia br. KIR oferuje 30 proc. rabat na dowolny pakiet podpisów mSzafir. Klienci PKO Banku Polskiego jako pierwsi mogą zdalnie kupić podpis elektroniczny. Jest to możliwe dzięki usłudze e-Tożsamości, która online zweryfikuje tożsamość jego użytkownika - czytamy.
W komunikacie wyjaśniono, że mSzafir pozwala na złożenie kwalifikowanego podpisu elektronicznego bez konieczności posiadania czytnika i karty kryptograficznej.
Klienci mSzafir mogą skorzystać z certyfikatów z długim terminem ważności - rocznych lub dwuletnich, z wybranym limitem podpisów. Przed wydaniem certyfikatu „w chmurze” konieczne jest potwierdzenie tożsamości jego użytkownika - teraz można to zrobić bez wychodzenia z domu, za pomocą zdalnej weryfikacji tożsamości. Z tej opcji mogą korzystać już klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo. Trwają prace, które pozwolą na udostępnienie usługi klientom kolejnych banków - napisano.
Jak przekazano, nowa usługa KIR została wpisana przez Ministerstwo Cyfryzacji do rejestru dostawców usług zaufania.
Szafir to Centrum Obsługi Podpisu Elektronicznego utworzone przez KIR w 1994 r., oferujące usługi wydawania kwalifikowanych i niekwalifikowanych certyfikatów oraz znakowania czasem. Pakiet rozwiązań z zakresu podpisu elektronicznego umożliwia m.in. podpisywanie faktur VAT, umów i innych prawnie wiążących dokumentów w formie cyfrowej, przesyłanie do ZUS danych w ramach systemu Płatnik, składanie deklaracji podatkowych, pobieranie informacji i zgłaszanie zmian w KRS oraz komunikację z urzędami drogą elektroniczną
Czytaj też: Koronawirus kontra 5G. Co z tego będzie?
PAP, KG