Informacje

Internet, zakupy / autor: Pixabay
Internet, zakupy / autor: Pixabay

Izraelska firma bada wpływ koronawirusa na Internet

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano · 1 kwietnia 2020, 20:49

  • 0
  • Tagi: branże COVID-19 e-commerce Izrael koronawirus media rozrywka SimilarWeb streaming świat turystyka zakupy
  • Powiększ tekst

Które strony internetowe, a przez to i internetowe biznesy, ucierpiały przez koronawirusa najbardziej, a które zyskały? Są różne pożyteczne narzędzia internetowe, które pozwalają z większą lub mniejszą dokładnością to zgadnąć. Taki raport wydał właśnie SimilarWeb. Zbadanie ostatnich 7 dni nasuwa pewne ciekawe pytania. Np. czy ludzie mają już dość informacji o koronawirusie?

Chociaż koronawirus wpływa na nas wszystkich, wpływa on na różne sposoby. Celem raportu SimilarWeb jest dostarczenie danych o sektorach i branżach, na które najbardziej ucierpiał – czytamy w raporcie.

Z naszych obserwacji, SimilarWeb może nie jest najdokładniejszym narzędziem do szacowania wolumenu ruchu na stornie – są dokładniejsze rozwiązania, a SW bardziej zgaduje niż wie i często zawyża lub zaniża szacowny ruch wielokrotnie, nawet cztero- i sześciokrotnie - za to w miarę dobrze oddaje dynamikę zmian w takim ruchu.

SimilarWeb – strona internetowa dostarczająca danych analitycznych, rankingów, popularności, podobieństwa i danych o stronach internetowych. Przedstawia estymowane statystyki witryn internetowych oraz aplikacji mobilnych. Przedstawia informacje o ogólnym ruchu na stronie, zachowania użytkowników, lokalizację wizyt oraz ich źródła.

SmiliarWeb zaprzęgło swoje śledzenie wzorców ruchu na różnych stronach internetowych, by dostarczyć statystyki dotyczące rozprzestrzeniania się koronawirusa jako użytecznego wskaźnika nastrojów społecznych.

who.int, łączna liczba wizyt w ciągu ostatnich 28 dni: 263,342 tys.

Podstawową rolą WHO jest kierowanie międzynarodowym zdrowiem w systemie Narodów Zjednoczonych i kierowanie partnerami w globalnych reakcjach zdrowotnych. WHO zapewnia bieżące aktualizacje na temat choroby koronawirusowej (COVID-19). Jednak szczyt zainteresowania jest już za nami w tym przypadku i dynamika zainteresowania stroną jest obecnie mocno spadkowa.

worldometers.info, 840,946 tys. wizyt w ciągu ostatnich 28 dni

Statystyki na żywo i aktualności dotyczące koronawirusa monitorujące liczbę potwierdzonych przypadków, wyleczonych pacjentów i liczbę ofiar śmiertelnych według kraju z powodu COVID-19. Licznik koronawirusów z nowymi przypadkami, danymi historycznymi i informacjami. Codzienne wykresy, wykresy, aktualności i aktualizacje. Tu ruch nadal na znacznie większym poziomie, choć właśnie szczyt zainteresowania chwilowo minął.

Wpływ koronawirusa według sektorów

Podróże i turystyka – podróże lotnicze – spadek o 36.09 proc. w ciągu ostatnich 7 dni

Podróże i turystyka – hotele i zakwaterowanie – spadek o 29.19 proc. w ciągu ostatnich 7 dni

Podróże i turystyka – wypożyczalnie samochodów – spadek 25.77 proc. w ciągu ostatnich 7 dni

Na wykresie równia pochyła zainteresowania w ciągu ostatnich 30 dni w każdym przypadku, jednak brak konkretnych danych za ten okres.

Śledzenie branży turystycznej pozwala nam zrozumieć, w jaki sposób koronawirus wpływa na naszą zglobalizowaną gospodarkę. Obejmuje to podróże lotnicze, hotele i wynajem samochodów. Ścisłe monitorowanie ruchu do hoteli może dać wyobrażenie o wielkości wpływu koronawirusa, a także wczesny sygnał powrotu do normalności – czytamy.

Zdrowie> Warunki zdrowotne i obawy – wzrost o 0.28 proc. w ciągu ostatnich 7 dni.

W czasach kryzysu odczuwamy potrzebę pozostawania w kontakcie i informowania. Niezależnie od tego, czy by śledzić nowe infekcje, czy uzyskiwać informacje na temat najlepszych praktyk w celu uniknięcia infekcji, śledzenie ruchu do rządowych i serwisów informacyjnych jest wskaźnikiem nastrojów społecznych. Gwałtowny wzrost ruchu wskazywałby, że liczba ludności martwi się o tę sytuację. Spadek ruchu sugerowałby powrót do normalności.

Bez większych zmian w ciągu ostatnich 30 dni.

Wiadomości i media – spadek o 1.09 proc. w ciągu ost. 7 dni

W okresie ostatnich 30 dni jednak znaczący wzrost zainteresowania. Czyżby ludzie mieli dość informacji o koronawirusie?

Prawo i rząd> Rząd – wzrost o 1.61 proc. w ciągu ost. 7 dni

wzrost znaczenia z regularnymi szczytami zainteresowania w tygodniu i spadkami w weekendy.

Handel elektroniczny i zakupy> Handel elektroniczny i zakupy – inne - wzrost o 0.66 proc. w ciągu ost. 7 dni.

Co zaskakuje, bez większych zmian w ciągu ostatnich 30 dni, nawet z lekkim spadkiem w tym okresie.

Ponieważ wielu poddaje się kwarantannie lub pracuje w domu, spodziewamy się pojawienia się różnych wzorców konsumpcji rozrywki. Śledząc usługi przesyłania strumieniowego i media społecznościowe, możemy zobaczyć, gdzie ludzie spędzają swój czas na nowo.

Komputery Elektronika i technologia> Sieci społecznościowe i społeczności online – wzrost o 1.87 proc. w ciągu ost. 7 dni

Lekki wzrost w ciągu ostatnich 30 dni.

Kontynuując naszą praktykę dystansowania społecznego, ciekawe jest, w jakim stopniu dystansowanie społeczne zmienia nawyki zakupowe i konsumpcyjne. Dzięki niezliczonym usługom zapewniającym wszystko, czego potrzeba dostarczone pod drzwi, śledzenie tych usług pozwala nam ocenić, w jaki sposób ludzie unikają wychodzenia na zewnątrz i narażania się na koronawirus.

Sztuka i rozrywka> Filmy i transmisje telewizyjne – wzrost o 3.93 proc. w ciągu ost. 7 dni

Istotny wzrost w terminie ostatnich 30 dni.

Więcej: dane źródłowe

mw

Komentarze