Gdańsk: Ustawa krajobrazowa zlikwidowała reklamy. Ale...
Od niemal roku w Gdańsku obowiązuje tzw. ustawa krajobrazowa. Nakazywała likwidację reklam w postaci szyldów czy wielkich banerów z elewacji budynków
Efekty szybko zauważyli mieszkańcy Gdańska. A także administratorzy strony Pogromcy Reklamozy na Facebooku.
Ale - jak czytamy na portalu trojmiasto.pl - likwidacja wielkopowierzchniowych reklam ma też drugą stronę medalu. Światło dzienne ujrzały bowiem latami nieremontowane elewacje budynków.
Ustawa przewiduje też spore kary. Bowiem za umieszczenie nielegalnej reklamy o powierzchni 18 m kw. (to odpowiednik dużego billboardu) trzeba będzie płacić, w wysokości 244 zł za każdy dzień od momentu stwierdzenia przez urzędnika złamania postanowień uchwały.
Czytaj więcej: Gdańsk: wszystkie reklamy muszą być już zgodne z uchwałą krajobrazową
Czytaj też: „Taśmy Amber Gold”: Pierwsze reakcje na film
trojmiasto.pl/KG