Informacje

fot. Pixabay / autor: fot. Pixabay
fot. Pixabay / autor: fot. Pixabay

Dobry Start: Ile pieniędzy już przelał ZUS?

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 29 lipca 2021, 09:00

  • Powiększ tekst

Blisko 240 mln zł trafiło na konta rodziców i opiekunów w ramach programu „Dobry start”. Pieniądze te obejmą kilkaset tysięcy dzieci – poinformowała prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych prof. Gertruda Uścińska.

Od 1 lipca tego roku można składać wnioski o 300 plus z programu „Dobry start”. W roku szkolnym 2021/2022 wniosek o to świadczenie można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Pieniądze z programu są wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy.

Jak przekazał ZUS, od 1 lipca, czyli od uruchomienia naboru wniosków o świadczenie „Dobry start”, rodzice i opiekunowie uczących się dzieci złożyli 1,7 mln wniosków.

To doskonały wynik, który pokazuje, że Polacy dobrze radzą sobie z załatwianiem różnych spraw online” – wskazuje minister rodziny i polityki społecznej Marlena Maląg i dodaje, że pieniądze z programu na bieżąco trafiają do rodzin, bo ZUS sprawnie realizuje wypłatę świadczeń.

Z kolei szefowa ZUS podkreśla, że program „Dobry start” to inwestycja w edukację polskich dzieci. „To 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Rodziny otrzymają świadczenie bez względu na dochód” – zaznacza prof. Uścińska.

W ramach programu ZUS wypłaca świadczenie w wysokości 300 zł – raz w roku – na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20 lat lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.

Prof. Uścińska poinformowała, że Zakład przelał już prawie 240 mln zł w ramach programu „Dobry start”.

Przy realizacji programu +Dobry start+ również stawiamy na elektronizację oraz automatyzację. Pozwala to m.in. na odciążenie pracowników ZUS i na sprawną obsługę wniosków i wypłatę pieniędzy” – wskazuje prezes ZUS.

Każda osoba, która złoży wniosek o świadczenie z programu (także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia), znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu).

Na portalu PUE ZUS znajdzie się też cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia czy decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).

PAP/ as/

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych