TYLKO U NAS
Lenistwo w pracy? Jest na to polski wynalazek. Na inne problemy też
Pracownicy „na zdalnym” przestają pracować efektywnie i pora na interwencję szefa? Nie ma problemu, jest na to „apka” – polska „apka”. Sen o Polskiej Dolinie Cyfrowej jako nie tylko europejskiej serwerowni, ale fizycznym miejscu narodzin ciekawych globalnie rozwiązań cyfrowych przyspiesza. Dobra aplikacja dziś to skarb, a zaskakujące rozwiązanie aplikacją ważnego problemu spokojnie mieści się w kategorii wynalazku. W nowych technologiach nie brakuje polskiej pomysłowości. Gościem Maksymiliana Wysockiego w „Wywiadzie Gospodarczym” w telewizji wPolsce.pl jest Jarosław Sokolnicki, dyrektor Microsoft Technology Center
Na początku maja 2020 roku dyrektor generalny Microsoft w Polsce Mark Loughran poinformował, że Microsoft wspólnie z Operatorem Chmury Krajowej ogłosił partnerstwo o wartości inwestycji 1 mld USD w technologię cyfrową. W ramach tej inwestycji planował działania na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych, wsparcie transformacji cyfrowej i budowę pierwszego bezpiecznego i hiperskalowalnego regionu centrum przetwarzania danych w chmurze Microsoft. Dziś wiemy już, że w jedyne 16 miesięcy po ogłoszeniu inwestycji wspierającej rozwój Polskiej Doliny Cyfrowej, Microsoft przeszkolił już ponad 150 000 osób w zakresie zaawansowanych rozwiązań IT, przyjął ponad 50 firm do grona Innowatorów Polskiej Doliny Cyfrowej, a ponad 120 rozwiązań zostało stworzonych przez partnerów w Warszawskim Centrum Technologicznym Microsoft.
Polski region przetwarzania danych będzie częścią globalnej infrastruktury chmury Microsoft, obejmującej ponad 60 ogłoszonych regionów z dostępnością usług Microsoft Azure w ponad 140 krajach, połączonych siecią ponad 165 000 mil podmorskich i naziemnych włókien światłowodowych. Firma zobowiązała się, że do 2025 roku będzie w 100 procentach zasilana energią odnawialną, w tym w swoich centrach danych.
To jak najbardziej rzeczywistość. Pierwsza rzecz, to inwestycja 1 mld dolarów, która się materializuje, bo budowa trzech ogromnych data center o łącznej mocy 80 MW pod Warszawą są właśnie w trakcie budowy. To jest jak najbardziej realne. Realne również jest ilu udało nam się przeszkolić specjalistów. Na ten momentu udało nam się przeszkolić ok. 150 tysięcy osób z technologii chmurowej w rok. Trzecia, niesłychanie istotna, to co w tych data center będzie się znajdowało. To, co m.in. widać za mną, czyli Aleja Innowacji polskiej doliny cyfrowej, czyli 120 najnowocześniejszych rozwiązań dla najróżniejszych branż – mówi Jarosław Sokolnicki, dyrektor Centrum Technologicznego Microsoft.
Aleja Innowacji to najnowsza odsłona działań oraz innowacyjnych rozwiązań jakie Microsoft podejmuje z lokalnymi partnerami - od inteligentnego domu, cyfrowych restauracji, inteligentnych sklepów i miast z bankami i szkołami przyszłości, po uczące się fabryki, nowoczesną opiekę zdrowotną i zrównoważony rozwój. To potencjalnie przełomowe technologie dla wszystkich sektorów rynku. Każda branża działa inaczej, a pandemia w różny sposób obnażyła cyfrowe luki. Microsoft Technology Center chce wesprzeć każdą z firm w budowaniu ich biznesowej odporności.
W Alei Innowacji prezentuje się rozwiązania 126 zgromadzonych wokół Microsoftu firm partnerskich. Swego rodzaju „showroom” - pokazowa przestrzeń, interaktywna wystawa z prezentacją działania rozwiązań, pozwala klientom z każdej branży wykorzystać potencjał chmury obliczeniowej i cyfrowej transformacji. To rozwiązania dla takich sektorów jak energetyka, przemysł, ochrona zdrowia, finanse, handel detaliczny czy obronność i administracja publiczna. Jest też wśród nich rzeczone rozwiązanie do monitorowania efektywności pracy zespołu, bardzo ciekawie zaadresowana odpowiedź na bardzo realny i aktualny problem.
- Efektywność pracy zespołu spada i dostaję sygnał „dobra, to jest ten moment, kiedy idę do biura, bo jednak pańskie oko konia tuczy… jest coś takiego naprawdę?
- Tak, to się nazywa Viva Insights. To informacje na temat jakości spotkań wirtualnych i fizycznych, które odbywamy. To informacja na temat tego jak pracujemy, ile jest czasu skupienia, ile czasu poświęcamy na spotkania, ile na tzw. calle (telekonferencje – red), ile osób jest na tych calach. To bardzo precyzyjne informacje, które później po przeanalizowaniu dają bardzo ciekawe wnioski na temat funkcjonowania naszego zespołu i taki menedżer może dzięki temu zdecydować, czy robić dziś spotkanie wirtualne, czy może czas już zrobić je fizycznie i pójść fizycznie do pracy. – mówi Jarosław Sokolnicki, dyrektor Microsoft Technology Center.
Klienci otrzymują pełne wsparcie ekspertów Microsoft z Polski i ze świata oraz partnerów firmy w tworzeniu rozwiązań dla takich sektorów jak energetyka, przemysł, ochrona zdrowia, finanse, handel detaliczny czy obronność i administracja publiczna.
Dowiedz się o nich więcej z dzisiejszego Wywiadu Gospodarczego wPolsce.pl:
mw
CZYTAJ TEŻ: WIDEO Niesamowite technologie Microsoftu w medycynie!
CZYTAJ TEŻ: ARCHIWUM Google i Microsoft zainwestują w Polsce 3 mld dolarów
CZYTAJ TEŻ: Forum wGospodarce - podsumowaliśmy III edycję
**