Elektryki zagrożone! Jest prototyp wodorowego Cartridge'a
Toyota i Woven Planet opracowały działający prototyp przenośnego wkładu wodorowego
Prototyp ma długość 40 cm i średnicę 18 cm, a jego docelowa waga to 5 kg. To wygodne, przenośne źródło energii, które umożliwia dostarczanie wodoru w dowolne miejsce bez rur przesyłowych.
Warto pamiętać, że wodór ma znaczące zalety, dlatego coraz więcej firm przychyla się do stosowania go. Podczas stosowania wodoru nie jest emitowany dwutlenek węgla (CO2). Co więcej, jeśli wodór jest produkowany przy użyciu odnawialnych źródeł energii, takich jak wiatr, słońce, energia geotermalna i biomasa, emisja CO2 jest minimalizowana również podczas procesu produkcji. Wodór może być wykorzystywany do generowania energii elektrycznej w systemach ogniw paliwowych, a także jako paliwo do spalania.
Inżynierowie Toyoty i Woven Planet zdecydowali, że przetestują różne zastosowania dla kartridży wodorowych, takie jak pojazdy czy urządzenia w gospodarstwach domowych.
We współpracy z ENEOS Corporation, pracują także nad stworzeniem kompleksowego łańcucha dostaw opartego na wodorze, którego celem jest przyspieszenie i uproszczenie produkcji, transportu i codziennego użytkowania. Testy te będą koncentrować się na zaspokojeniu potrzeb energetycznych mieszkańców Woven City oraz osób zamieszkujących okoliczne społeczności.
Celem Toyoty jest pomoc w upowszechnieniu wodoru poprzez uczynienie tej czystej formy energii bezpieczną, wygodną i przystępną cenowo. Dzięki stworzeniu odpowiedniego łańcucha dostaw mamy nadzieję ułatwić przepływ większej ilości wodoru i zapewnić jego szersze zastosowanie.
Woven City będzie badać i testować szereg zastosowań energetycznych z wykorzystaniem wkładów wodorowych, w tym mobilność, zastosowania w gospodarstwie domowym i wiele przyszłych możliwości, które dopiero sobie wyobrazimy. Wspólnie z wynalazcami i mieszkańcami Woven City i okolic będziemy z czasem rozwijać mobilność, nieustannie opracowując coraz to praktyczniejsze zastosowania nabojów wodorowych. W przyszłych projektach demonstracyjnych Woven City będziemy nadal udoskonalać sam wkład wodorowy, czyniąc go coraz łatwiejszym w użyciu i poprawiając gęstość energii.
Do korzystania z wodorowych kartridżów potrzebna będzie odpowiednia infrastruktura. Ale w przyszłości może być stosowany jak powerbank czy kanister z paliwem.
Czytaj też: Polski nie stać na dalsze skracanie energetyki węglowej
Mat.Pras./KG