Kapitał ludzki podstawą gospodarki
Bez zarządzania kapitałem ludzkim nie jest możliwe osiąganie wysokiej jakości usług i spełnianie potrzeb klientów.
Jak powiedział Łukasz Świerżewski, p.o. Dyrektora Departamentu Komunikacji Korporacyjnej PKO BP, zarządzanie kapitałem ludzkim w banku jest realizowane m.in. poprzez wspieranie pracowników nie tylko w rozwoju zawodowym, ale również przez wsparcie dla ich pasji i zainteresowań. Rezultatem prowadzonej polityki firmy jest tytuł Pracodawcy Roku Spółek Skarbu Państwa 2015, przyznany przez niezależną kapitułę, w skład której weszli przedstawiciele środowiska akademickiego, eksperci mediów i liderzy firm wdrażających dobre praktyki z obszaru HR.
– Wszystkie działania rozwojowe polegające na wspieraniu zainteresowań pracowników przynoszą bardzo dobre efekty. PKO BP dysponuje bardzo doświadczoną, kompetentną kadrą, a średni okres pracy w naszym banku wynosi 15 lat. Jednocześnie dbamy o to, by dzięki starannemu procesowi rekrutacji i selekcji pozyskiwać najlepszych młodych pracowników, jak również spore grono doświadczonych, wykwalifikowanych bankowców. Ponadto każdego roku do zespołu PKO Banku Polskiego dołącza około 600 stażystów. W rezultacie prowadzonej polityki kadrowej nasz bank posiada zróżnicowany i zrównoważony zespół, w którym około 1/3 pracowników to osoby przed 35 rokiem życia – opisuje Świerżewski.
PKO Bank Polski jest największym bankiem uniwersalnym w Polsce obsługującym osoby fizyczne, małe i średnie przedsiębiorstwa oraz wielkie korporacje. Kontrolowana przez Skarb Państwa spółka jest od 2004 roku notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
eNewsroom/ as/