Uwaga klienci banków: hakerzy wyłudzają dane - dostaliście takiego maila?
Czy pieniądze trzymane przez nas w banku są bezpieczne? Wszystko wskazuje na to, że niekoniecznie - ING Bank Śląski ostrzega swoich klientów o możliwych wyłudzeniach. Sprawa jest poważna.
"Prosimy uważać na strony internetowe wyłudzające dane logowania do bankowości internetowej ING BankOnLine" - ostrzega bank na swojej stronie www i wskazuje, że w ostatnim czasie rozsyłane są liczne wiadomości dotyczące zmiany haseł do systemu ING BankOnLine czy numeru PESEL. W istocie są to wyłudzenia.
W komunikacie na stronie banku podano przykład:
Dostęp do Twojego konta ING został zablokowany!
W trosce o bezpieczeństwo naszych klientów zablokowaliśmy twoje konto w systemie ING Bank Śląski, powodem jest nieautoryzowany dostęp do konta. W celu odzyskania dostępu prosimy o weryfikację właściciela rachunku, logując się na:
www.ingbank.pl/weryfikacja
Serdecznie pozdrawiamy, Zespół ING Bank Śląski S.A.
W przypadku jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z Infolinia 801 601 607
Ten e-mail został wygenerowany automatycznie. Prosimy na niego nie odpowiadać. ING Bank Śląski S.A. z siedzibą we Wrocławiu, ul. Sokolska 34, 40-086 Katowice, zarejestrowany w Sądzie Rejonowym dla Katowic - Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000005459, REGON 271514909, NIP 634 013 54 75, kapitał zakładowy i wpłacony 792.345.340 zł.
Mail o powyższej treści rozsyłany jest w kilku wersjach.
Jest to już kolejny atak hakerski na instytucję finansową w ostatnim czasie. W ubiegłym tygodniu ofiarami hakerów padły między innymi mBank czy ekwadorski Banco del Austro z którego wyłudzono 9 mld dolarów.
TVN 24 BiŚ/ ING/ as/