Informacje

Technologie są niezbędne do zmian biznesu, ale jak je wykorzystać?

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 30 września 2016, 14:59

    Aktualizacja: 30 września 2016, 15:00

  • 0
  • Powiększ tekst

W obliczu dynamicznie zmieniającej się sytuacji gospodarczej, demograficznej i technologicznej, większość firm ubezpieczeniowych poświęca dużo uwagi na unowocześnianie przedsiębiorstw, aby sprostać wyzwaniom rynkowym. Tymczasem ponad połowa dyrektorów z branży ubezpieczeniowej deklaruje, że nie jest w stanie wygenerować i odpowiednio wykorzystać wartości płynącej z transformacji biznesu – wynika z raportu KPMG International pt. „Empowered for the future: Insurance reinvented”. Jednocześnie stale rośnie także rola technologii w sektorze ubezpieczeniowym, które dają impuls do rozwoju całej branży.

Jednym z najważniejszych katalizatorów zmian w sektorze ubezpieczeń są technologie, które umożliwiają optymalizację modelu operacyjnego, usprawnianie komunikacji z inwestorami oraz rozwój nowych produktów i usług. Blisko połowa ankietowanych przez KPMG uważa, że nowe możliwości transformacji biznesowych stały się możliwe dzięki nowym platformom i aplikacjom mobilnym. Jak twierdzi 47% respondentów, stanowią one impuls do działania i modyfikacji organizacji.

Postęp technologiczny ma również istotny wpływ na wolumen, tempo wzrostu, a także różnorodność danych napływających do firm. Nie ulega więc wątpliwości, że technologie powodują wiele pozytywnych zmian, ale warto zwrócić uwagę, że jednocześnie zarządzenie tym obszarem stanowi dla ubezpieczycieli spore wyzwanie.

Jak pokazują badania przeprowadzone przez KPMG cyfryzacja polskiej branży ubezpieczeniowej ma jeszcze przed sobą długą drogę. Konto online z dostępem przez aplikację mobilną jest standardem polskiej bankowości, jednak w branży ubezpieczeniowej jedynie 2 z 10 największych ubezpieczycieli w Polsce oferuje konto online do obsługi ubezpieczeń komunikacyjnych i żadne z nich nie jest dostępne z poziomu aplikacji mobilnej. Tymczasem aż 61% respondentów w Polsce zadeklarowało, że chętniej wybrałoby wariant polisy, który dodatkowo oferuje jej pełną obsługę przez aplikację mobilną – mówi Leszek Wroński, partner, szef działu usług doradczych w KPMG w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.

Widząc rynkowe zmiany w kontekście centralizacji działalności usługowej firm wokół klienta, towarzystwa ubezpieczeniowe zaczynają dostrzegać potrzebę ustrukturyzowanej transformacji biznesu. Według badania KPMG 42% z nich uważa, że największą barierą w tym zakresie jest brak usystematyzowanego zarządzania zmianą. Efektywne spełnianie oczekiwań klientów wymaga zorganizowanego zarządzania doświadczeniami klienta w kontakcie z firmą.

Raport KPMG International pt. „Empowered for the future: Insurance reinvented” dostępny na stronie kmpg.pl powstał na podstawie badania, które objęło 70 dyrektorów zarządzających w branży ubezpieczeniowej z całego świata

Powiązane tematy

Komentarze