Informacje

www.sxc.hu
www.sxc.hu

BIK o kredytach: Więcej mieszkaniowych, mniej konsumpcyjnych

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 17 kwietnia 2017, 09:49

  • Powiększ tekst

W lutym tego roku udzielono 484,8 tys. kredytów konsumpcyjnych na łączną kwotę 5,7 mld zł. Stanowi to spadek o˙10,1 proc. w˙ujęciu liczbowym i˙spadek o˙3,5 proc. w˙ujęciu wartościowym, w˙porównaniu do lutego 2016 r. - poinformowało Biuro Informacji Kredytowej.

Od początku roku, czyli w okresie styczeń-luty, udzielono 1,0 mln kredytów konsumpcyjnych na łączną kwotę 11,2 mld zł. Jest to mniej o˙6,1 proc. w˙ujęciu liczbowym, ale˙więcej o˙1,9 proc. w˙ujęciu wartościowym, niż rok wcześniej.

Jak podaje BIK w lutym udzielono natomiast więcej kredytów mieszkaniowych. W sumie kredytów tego typu odnotowano 18,1 tys. na łączną kwotę 3,8 mld zł. Stanowi to wzrost o˙14,9 proc. w˙ujęciu liczbowym i˙o˙16,2 proc. w˙ujęciu wartościowym, w˙porównaniu do lutego roku ubiegłego.

Z kolei od początku roku (styczeń-luty) udzielono 33,5 tys. kredytów mieszkaniowych na łączną kwotę 7,1 mld zł. Jest to więcej o˙12,3 proc. w˙ujęciu liczbowym i˙więcej o˙13,8 proc. w˙ujęciu wartościowym, niż rok wcześniej.

Średnia wartość udzielonego kredytu mieszkaniowego wyniosła 208,1 tys. zł w˙lutym 2017 r., w˙porównaniu do 205,9 tys. zł rok wcześniej, co daje wzrost o˙1,1 proc.

Jak informuje BIK w˙lutym 2017 r. wydano 80,4 tys. kart kredytowych na łączną kwotę limitów 422,9 mln zł. Stanowi to spadek o˙7,2 proc. w˙ujęciu liczbowym i˙wzrost o˙1,2 proc. w˙ujęciu wartościowym, w˙porównaniu do lutego 2016 r.

Z kolei od początku roku (styczeń-luty) wydano 157,4 tys. kart na łączną kwotę 0,8 mld zł przyznanych limitów. Jest to mniej o˙5,0 proc. w˙ujęciu liczbowym i˙więcej o˙3,7 proc. w˙ujęciu wartościowym, niż rok wcześniej. Średni limit na przyznanej karcie kredytowej wyniósł 5259 zł w˙lutym 2017 r., w˙porównaniu do 4819 zł rok wcześniej (wzrost o˙9,1 proc.).

PAP/ as/

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych