Ustawa o elektromobilności po konsultacjach
Komitet Stały Rady Ministrów wkrótce będzie mógł zająć się projektem ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, poinformował wiceminister energii Grzegorz Tobiszowski
Jeśli chodzi o projekt ustawy o elektromobilności, to konsultacje są zakończone i będziemy lada moment przedstawiać projekt na Komitecie Stałym” - powiedział Tobiszowski na otwarciu konferencji „Nafta-Gaz-Chemia 2017.
Ministerstwo Energii skierowało projekt ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych do konsultacji pod koniec kwietnia br. Liczyło wówczas, że ustawa wejdzie w życie od 1 stycznia 2018 r.
Projekt ustawy zakłada m.in. konkursy na budowę infrastruktury ładowania w 32 gminach, zwolnienia finansowe dla firm i ułatwienia dla kierowców poruszających się samochodami elektrycznymi.
Jednocześnie jak informuje wiceminister regulacje dot. paliw stałych wejdą w życie na przełomie października i listopada.
Ministerstwo Energii liczy na dokończenie uzgodnień w sprawie ustawy o jakości paliw stałych w najbliższym czasie i uchwalenie ustawy na przełomie października i listopada. Ustawa o jakości paliw stałych przeszła przez Komitet Stały- poinformował wiceminister energii Grzegorz Tobiszowski
Dodał, że zapisy ustawy konsultowane były także z Ministerstwem Finansów i Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
„Jesteśmy na finale. Chcemy w przyszłym tygodniu dopiąć te uzgodnienia przed przyjęciem projektu przez rząd” - powiedział wiceminister.
Wskazał, że Rada Ministrów prawdopodobnie zajmie się projektem na początku października.
Myślę, że w parlamencie nie powinno być większych zastrzeżeń, bo projekt jest znany parlamentarzystom. Zakładam, że na przełomie października i listopada ustawa wejdzie w życie i zacznie obowiązywać - podsumował Tobiszowski.
Informując o pracach nad projektem, Kancelaria Premiera Rady Ministrów wskazywała, że obecnie większość konsumentów decydując się na zakup paliw stałych, przede wszystkim kieruje się ceną, nie zwracając uwagi na jego jakość.
Wynika to z tego, iż klienci są pozbawieni możliwości wyboru zakupu paliwa stałego w oparciu o wskaźnik jego jakości, z uwagi na brak przepisów określających wymagania jakościowe paliw stałych, co skutkuje m.in. rozregulowaniem tego rynku.
Bez względu na to czy paliwo stałe pochodzi z rynku krajowego czy też jest importowane, powinno spełniać wymagania jakościowe regulowane odpowiednimi normami prawnymi. W związku z tym uzasadnione jest wprowadzenie wymagań jakościowych dla paliw stałych. Nowelizacja wprowadzi wymagania jakościowych dla paliw stałych oraz umożliwi kontrolowanie jakości paliw stałych.