Informacje

Okęcie - Lotnisko Chopina / autor: PPL - Lotnisko Chopina
Okęcie - Lotnisko Chopina / autor: PPL - Lotnisko Chopina

Coraz tłoczniej na lotnisku Chopina. 22 proc. wzrost

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 16 stycznia 2018, 17:15

    Aktualizacja: 16 stycznia 2018, 17:17

  • 0
  • Powiększ tekst

Największy port w Polsce, czyli Lotnisko Chopina obsłużyło w ubiegłym roku 15,75 mln pasażerów; tylko w sezonie letnim oferowało 119 tras regularnych obsługiwanych przez 35 przewoźników - poinformował prezes Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze” (PPL) Mariusz Szpikowski. PPL zarządza Lotniskiem Chopina

Jak przekazał we wtorek dziennikarzom Szpikowski, w ub.r odnotowano ponad 22 proc. wzrost liczby obsłużonych pasażerów w porównaniu do 2016 r.

W ruchu międzynarodowym podróżowało blisko 13,7 mln osób - to jest wzrost o ok. 20 proc. wobec 2016 roku, a w ruchu krajowym prawie 2,1 mln - wzrost o 47,5 proc. wobec 2016 roku - tłumaczył.

Jak dodał, ruch tranzytowy stanowi niemal 25 proc. całości ruchu, zatem jedna czwarta pasażerów nie rozpoczyna, ani nie kończy podróży w Warszawie.

W sezonie letnim 35 przewoźników regularnych oferowało połączenia z 99 miastami w Europie, osiem kierunków azjatyckich, pięć w Ameryce Północnej, cztery w Afryce i trzy na Bliskim Wschodzie.

Jeśli chodzi o wyniki finansowe PPL to po 11 miesiącach ub.r. zysk netto wyniósł 302,8 mln zł i był o 41,3 mln zł wyższy niż w okresie jedenastu miesięcy roku 2016.

824,4 mln zł wyniosły przychody ze sprzedaży - o 77,7 mln zł więcej rok do roku.

EBITDA (wynik na sprzedaży + amortyzacja) na koniec listopada wyniosła 490,0 mln zł. A koszty z działalności operacyjnej do przychodów na poziomie 56,1 proc.

PAP , mw

Powiązane tematy

Komentarze