Praca marzeń: Kierownik Muzeum Polskiej Wódki
Muzeum Polskiej Wódki w Warszawie szuka już pracowników. Do obsadzenia jest kilka stanowisk m.in. przewodnik, kierownik jak również koordynator salonu alkoholi prestiżowych. Muzeum przy ul. Ząbkowskiej, na terenie dawnej gorzelni Koneser, swoje podwoje otworzy w czerwcu tego roku
Obsługa kasy fiskalnej, tworzenie raportów kasowych, sporządzanie raportów sprzedażowych oraz comiesięcznej inwentaryzacji nadzór nad zamówieniami towaru, dostawami; zarządzanie stanem magazynowym czy organizacje oraz prowadzenie degustacji otwartych i biletowych - to tylko niektóre obowiązki które będą należały do pracowników.
Jak czytamy na stronie muzeum na zwiedzającego po przekroczeniu progu Muzeum Polskiej Wódki czekać będą interaktywne ekspozycje, prezentacje i projekcje, opowiadające historię rozwoju technologii wytwarzania wódki na przestrzeni wieków, a także wiele informacji i ciekawostek związanych z jej wpływem na kształtowanie się polskiej kultury oraz międzynarodową renomą Polskiej Wódki.
Odwiedzający będą mieli okazję poznać wirtualną pracownię średniowiecznego alchemika, rozgoszczą się w szlacheckim dworze i zobaczą miejsce pracy gorzelnika. Dowiedzą się również, jaką rolę pełniła wódka w wielkiej polityce czy wreszcie odkryją tajniki pracy barmana „od kuchni”.
Do dyspozycji odwiedzających Muzeum Polskiej Wódki będzie również specjalnie zaaranżowana część gastronomiczno-usługowa, złożona z baru, bistro i restauracji (a w niej m.in. zrekonstruowane elementy historycznych pieców żeliwnych). Oprócz tego, gdzie możliwa będzie degustacja i zakup najlepszych Polskich Wódek.
Co ciekawe, jak informuje muzeum na swojej stronie, na ekspozycję czekają już turyści zagraniczni.
Według badania Kantar TNS przeprowadzonego na zlecenie Fundacji Polska Wódka, wśród ponad 500 turystów Muzeum Polskiej Wódki znalazło się w ścisłej czołówce atrakcji turystycznych Warszawy. Respondenci z Polski, Francji, Niemiec i Wielkiej Brytanii zostali poproszeni o umiejscowienie Muzeum na liście najciekawszych obiektów stolicy rekomendowanych przez ceniony serwis turystyczny TripAdvisor.com. Aż 73 proc. badanych uznało, że Muzeum Polskiej Wódki powinno znaleźć się w pierwszej dziesiątce warszawskich atrakcji.
Turystyczny potencjał Muzeum Polskiej Wódki szczególnie wysoko ocenili turyści z zagranicy. Miejsce w pierwszej dziesiątce najciekawszych obiektów według TripAdvisor.com przyznało mu aż 84 proc. gości z Niemiec, 81 proc. gości z Wielkiej Brytanii oraz 77 proc. turystów z Francji. Pełna lista atrakcji uwzględnionych na stronie TripAdvisor.com liczy w sumie 369 pozycji.
Podczas badania zapytano turystów, czy odwiedzą Muzeum Polskiej Wódki już po jego otwarciu. Zdecydowanie lub raczej tak odpowiedziało aż 78 proc. wszystkich respondentów. Szczególnie entuzjastyczne oceny wystawili obiektowi goście z zagranicy. Chęć wizyty w Muzeum wyraziło 86 proc. turystów z Wielkiej Brytanii i Francji, 84 proc. z Niemiec oraz 66 proc. z Polski.
Badanie zrealizowane na zlecenie Fundacji Polska Wódka przez Kantar TNS na grupie 503 turystów z Polski, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Francji.