BGK skredytuje produkcję autobusów
Bank Gospodarstwa Krajowego udzielił wsparcia finansowego Ursus Bus SA w zakresie bieżącej działalności spółki, czyli produkcji autobusów - poinformowała spółka w komunikacie. Łączna wartość umowy kredytowej to 108 milionów złotych
Bank Gospodarstwa Krajowego podpisał z Ursus Bus SA umowę kredytową, na mocy której udzieli finansowania dla bieżącej działalności spółki, czyli produkcji autobusów - poinformowała spółka Ursus SA.
Pozyskane w ten sposób środki w kwocie 108 milionów złotych zostaną przeznaczone na potrzeby realizacji pięciu kontraktów - wygranych przetargów przez URSUS BUS S.A. oraz Konsorcjum URSUS BUS, w skład którego wchodzi URSUS S.A., na dostawy autobusów do Zielonej Góry, Szczecinka, Katowic i Lublina. Spłata kapitału w ramach umów kredytowych będzie następować ze środków otrzymanych za dostawy autobusów, w terminie do dnia 31 marca 2019 roku - głosi komunikat.
Komunikat cytuje wypowiedź prezesa zarządu Ursus SA Karola Zarajczyka, że „nawiązana współpraca zapewni stabilizację ambitnym planom spółki i wpłynie korzystnie na rozwój elektromobilności i podniesienie jakości życia w miastach”.
Z komunikatu wynika, że 2017 roku spółka Ursus Bus zebrała zamówienia na 100 pojazdów (85 autobusów i 15 trolejbusów) dla sześciu różnych miast: Szczecinka, Katowic, Zielonej Góry, Lublina, Środy Śląskiej i Łomianek. Aktualna wartość zamówień na 2018 rok na dostawę elektrycznych autobusów przekroczyła już 180 milionów złotych, stanowiąc ponad 20 proc. udziału w przychodach całej Grupy.
Komunikat przypomina, że Ursus S.A. to największy polski producent ciągników i maszyn rolniczych oraz lider segmentu elektromobilności z marką o ponad 120-letniej tradycji mechanizacji polskiego rolnictwa. Spółka oferuje szeroką gamę pojazdów, maszyn i urządzeń wytwarzanych dla potrzeb rolnictwa w kraju i na świecie.
Spółka posiada obecnie trzy zakłady produkcyjne: w Dobrym Mieście, w Opalenicy i największy w Lublinie, gdzie zatrudnia łącznie około 800 osób. Ursus produkuje rocznie ok. 1,5 tysiąca ciągników i kilka tysięcy maszyn rolniczych sprzedawanych w Polsce i na świecie.
SzSz (PAP)