Konkurs PAIH na promocję w czasie Expo 2020 w Dubaju
Polska Agencja Handlu i Inwestycji, odpowiedzialna za przygotowanie udziału Polski w Expo 2020, ogłasza konkurs na innowacyjne technologie lub produkty, które mogą stać się wizytówką pawilonu narodowego, a jednocześnie posłużyć do jego budowy - podała w środę PAIH.
Jak wskazano, w konkursie mogą uczestniczyć wyłącznie firmy, których oferta „nawiązuje do założeń zrównoważonego rozwoju oraz szeroko rozumianego sektora mobilności” - ideom związanym z obecnością Polski na światowej wystawie w Dubaju. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 30 maja.
W naszym konkursie mogą uczestniczyć firmy, których innowacyjna technologia lub produkt jest już w fazie komercjalizacji w Polsce i jednocześnie może zostać sprzedany za granicę. Kluczowym kryterium jest również okres prowadzenia działalności - musi być on nie mniejszy niż 12 miesięcy - wyjaśniła, cytowana środowym komunikacie, Monika Dyląg-Sajór z PAIH.
Na podstawie zgłoszeń, kapituła ma opracować listę rekomendacyjną firm, która zostanie dołączona do dokumentacji konkursu architektonicznego. Jego celem, jak wskazała Dyląg-Sajór, jest opracowanie „koncepcji architektonicznej i tematycznej ekspozycji wewnętrznej oraz koncepcji ścieżki zwiedzania Pawilonu Polski na światowej wystawie Expo 2020 w Dubaju”.
Expo 2020 potrwa od 20 października 2020 r. do 10 kwietnia 2021 r. Hasło przewodnie imprezy - „Łącząc umysły, tworzymy przyszłość” („Connecting minds, creating the future”) – doprecyzowane zostało w trzech podtematach: Możliwości (Opportunity), Mobilność (Mobility) i Zrównoważony Rozwój (Sustainability).
Według organizatorów, którzy spodziewają się 25 milionów gości, na 4 km kw. wystawy zaprezentuje się 180 państw i organizacji, a tradycyjnym ekspozycjom ma towarzyszyć szereg wydarzeń dodatkowych w przestrzeni miejskiej. Wśród pawilonów narodowych nie zabraknie także polskiego.
Jak przypomniała PAIH, przygotowania do udziału naszego kraju w bliskowschodnim Expo rozpoczęły się w momencie nominowania przez Radę Ministrów prezesa PAIH Tomasza Pisuli na Komisarza Generalnego Sekcji Polskiej Światowej Wystawy Expo 2020 w Dubaju
Kolejnym krokiem będzie opracowanie koncepcji programowej, która powstanie już w najbliższych miesiącach. Kluczowe w latach 2018-2019 będzie natomiast ogłoszenie przetargów oraz wybór wykonawców, którzy stworzą koncepcję tematyczną i architektoniczną Pawilonu Polski, a następnie zaprojektują, wybudują i zapewnią właściwe funkcjonowanie ekspozycji - wskazała Dyląg-Sajór.
Podczas pierwszego expo w regionie Bliskiego Wschodu chcemy zaprezentować zaawansowane rozwiązania wpisujące się w ideę zrównoważonego rozwoju oraz znajdujące zastosowanie w szeroko rozumianym sektorze mobilności - zatem w dwóch z trzech podtematów wystawy - podkreślił Pisula.
Dodał, że nasze przedsiębiorstwa mają czym się pochwalić w tych dziedzinach.
Oferujemy im niepowtarzalną szansę wypromowania się na największej imprezie wystawienniczej świata. Do konkursu zapraszamy te, które wypracowały technologie i produkty związane ze zrównoważoną gospodarką, zasobami wodnymi, nowoczesną i nisko kosztową energią, budową smart cities, elektromobilnością, ale również mobilnością osobistą, transformacją cyfrową i kulturą spędzania wolnego czasu - wyliczył.
Jak zaznaczył, chodzi o to, by goście Expo poznali innowacyjną ofertę polskich producentów reprezentujących „perspektywiczne branże”, które wraz z PARP i KOWR Agencja wspiera poprzez realizację rządowego programu Brand.
Pieczę nad organizacją przez PAIH pawilonu narodowego podczas światowej wystawy Expo 2020 w Dubaju sprawuje Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii.
Na podst. PAP