Rosną obroty małych sklepów
Sprzedaż detaliczna sklepów małoformatowych w maju 2018 r. wzrosła o 6,9 proc. rdr, a w ujęciu mdm wzrosła o 11,7 proc. - wynika z szacunków Polskiej Izby Handlu.
W maju 2018 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m kw. była o 11,7 proc. wyższa niż w kwietniu 2018 r., natomiast liczba transakcji wzrosła w tym czasie o około 10 proc. W porównaniu z majem 2017 r. odnotowano wzrost obrotów w tym formacie placówek o 6,9 proc., choć liczba transakcji utrzymała się na prawie tym samym poziomie. W roku poprzednim wzrost w maju w stosunku do kwietnia wyniósł 7 proc. - napisano w komentarzu.
Wzrost sprzedaży w ujęciu wartościowym zarówno w ujęciu rok do roku, jak i miesiąc do miesiąca udało się osiągnąć mimo 5 dni objętych ograniczeniami handlu - w maju oprócz dwóch niehandlowych niedziel (z czego w jedną wypadały dodatkowo Zielone Świątki, w wyniku ograniczenia handlu w niedziele sklepy nie działały tylko 13 maja). Mieliśmy również święta 1 i 3 maja oraz Boże Ciało, które wiązały się z długimi weekendami - dodano.
Z szacunków wynika, że w maju 2018 r. klienci wydawali na zakupy w placówkach małego formatu średnio 13,75 zł, czyli o prawie 2 proc. więcej niż w kwietniu.
Sklepy małoformatowe do 300 m kw. obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m kw., średnie sklepy spożywcze 41-100 m kw., duże sklepy spożywcze 101-300 m kw. oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.
SzSz PAP