Klienci cenią ofertę sklepów Orlen
38 proc. respondentów pozytywnie ocenia ofertę sklepów na stacjach Orlen - wynika z raportu IBRiS „Analiza postrzegania stacji paliw w Polsce”. Dodano, że stacje paliw coraz częściej są wielofunkcyjnymi punktami sprzedaży. PKN Orlen był partnerem badania.
Jak wynika z badania IBRiS, co drugi Polak, który korzysta z usług stacji paliw pozytywnie ocenia szeroki asortyment oferty gastronomicznej Orlenu (50 proc.), co trzeci Shella (33 proc.) i nieco mniej (31 proc.) BP. „Jednocześnie Orlen z 38-procentami odpowiedzi jest liderem pod względem szerokiej oferty artykułów spożywczych i innych, takich jak prasa czy zabawki” - wskazano.
W raporcie czytamy, że na kolejnym miejscu plasują się stacje Circle K i Moya, które wskazało po 35 proc. pytanych oraz Lotos i BP z wynikiem 31 proc. Po za podium znalazł się Shell z wynikiem 28 proc. Najmniej uzyskały stacje Amic oraz Huzar: odpowiednio 17 proc. i 6 proc. wskazań.
Jak ocenia szef ośrodka badania opinii publicznej IBRiS Marcin Duma, „stacje paliw wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, w coraz większym stopniu przeobrażają się w wielofunkcyjne punkty sprzedaży”. Podkreślił, że „zmiany społeczne oraz ograniczenie handlu w niedziele powodują, że klienci stacji oczekują oferty kompletnej, która pozwoli im w jednym miejscu zrobić zakupy do domu, zatankować samochód, odebrać przesyłkę pocztową, a także skorzystać z punktu gastronomicznego”.
Duma dodał, że firmy, które rozumieją potrzeby rynku są doceniane i premiowane pozytywnymi ocenami. Wskazał za raportem, że już więcej niż co trzeci Polak (39 proc.), który korzysta z usług stacji paliw, wybiera je z powodu miłej i profesjonalnej obsługi, co czwarty (27 proc.) ze względu na wysoką jakość oferowanego paliwa.
Z badania IBRiS wynika, że wśród liderów jakości obsługi są Orlen (81 proc.), Shell i BP z wynikiem po 68 proc., na AMIC - dawniej Lukoil wskazało 44 proc. pytanych, na Huzar 39 proc. „Podobnie ankietowani wypowiedzieli się w sprawie jakości oferowanego przez stacje paliwa. Najwięcej pozytywnych odpowiedzi uzyskał Orlen (73 proc.), następnie Circle K - dawniej Statoil (65 proc.), Shell (60 proc.), Amic (28 proc.), Huzar (20 proc.) i Moya - 15 proc. wskazań” - podano.
Jak czytamy w komunikacie, raport powstał na podstawie zrealizowanych w czerwcu 2019 r. przez IBRiS wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI, N=1650) oraz metody jakościowej, przy zastosowani techniki FGI. Partnerem raportu był PKN Orlen.
PAP/ as/