Informacje
www.sxc.hu
www.sxc.hu

Koleje Mazowieckie utrudniały reklamację

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 19 września 2013, 16:30

    Aktualizacja: 19 września 2013, 16:31

  • Powiększ tekst

Koleje Mazowieckie ograniczały prawa konsumentów do złożenia reklamacji, pozwalając na reklamacje tylko tym pasażerom, którzy mieli bilet imienny - uznał UOKiK. Przewoźnik zobowiązał się do zmiany regulaminu.

Jak przypomniał w czwartkowym komunikacie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zgodnie z przepisami, jedynym warunkiem, który musi spełnić konsument, chcący reklamować przejazd kolejowy jest posiadanie dokumentu przewozu, np. zwykłego biletu, niekoniecznie imiennego. Tymczasem w regulaminie Kolei Mazowieckich oraz w pouczeniach dołączonych do wezwania do zapłaty przewoźnik umieścił postanowienie, że tylko pasażer posiadający imienny bilet może dochodzić swoich praw w drodze reklamacji.

"Wskutek praktyk KM konsumenci mogli odnieść mylne wrażenie, że nie mogą reklamować usługi przewozowej wtedy, gdy nie posiadają imiennego biletu" - wskazał urząd.

Jak poinformował UOKiK, Koleje Mazowieckie zobowiązały się do zmiany kwestionowanych działań w ciągu trzech miesięcy od momentu uprawomocnienia się decyzji. Rzeczniczka Kolei Mazowieckich potwierdziła, że spółka ma zmienić regulamin odprawy oraz przewozu osób, rzeczy i zwierząt. Poinformowała także, że na spółkę nie została nałożona kara.

Koleje Mazowieckie to regionalny kolejowy przewoźnik pasażerski należący do samorządu województwa mazowieckiego. Spółka należy do czołówki przewoźników kolejowych w Polsce. W zeszłym roku pod względem liczby przewiezionych pasażerów uplasowała się na drugim miejscu po Przewozach Regionalnych z udziałem w rynku przekraczającym 21 proc.

(PAP)

her/ je/

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych