Będzie więcej ofiar? Maszyniści nie będą już trąbić
Maszyniści pociągów nie będą trąbić przed najlepiej zabezpieczonymi przejazdami kolejowo-drogowymi. Nowelizację rozporządzenia w tej sprawie podpisał minister infrastruktury - poinformował w czwartkowym komunikacie resort infrastruktury.
Chodzi o stosowanie tzw. sygnału „Baczność”. Zgodnie z dotychczasowymi przepisami, maszyniści pociągów byli zobowiązani podawać ten sygnał przed każdym przejazdem kolejowo-drogowym, niezależenie od jego kategorii wyposażenia w urządzenia zabezpieczające.
Z tego powodu lawinowo rosły skargi mieszkańców okolic linii kolejowych na uciążliwy hałas powodowany podawaniem przez maszynistów pociągów sygnału „Baczność” przed przejazdami kolejowo-drogowymi.
Najważniejszym celem tej zmiany jest poprawa standardu życia jak największej liczby mieszkańców okolic skrzyżowań dróg kołowych z liniami kolejowymi poprzez sukcesywne eliminowanie uciążliwego hałasu trąbiących pociągów, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa na tych skrzyżowaniach” - powiedział cytowany w komunikacie wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
Podpisana nowelizacja zakłada, że maszyniści pociągów nie będą trąbić przed najlepiej zabezpieczonymi przejazdami kolejowo-drogowymi, czyli wyposażonymi w najnowsze urządzenia automatycznie blokujące całą szerokość przejazdu.
Na początek nowe przepisy obejmą ponad 750 przejazdów, natomiast w związku z realizacją inwestycji ujętych w Krajowym Planie Kolejowym ich liczba będzie się sukcesywnie zwiększać.
Rozporządzenie wejdzie w życie po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia.
SzSz (PAP)