Informacje

Protesty w Mediolanie / autor: PAP/EPA/Nicola Marfisi
Protesty w Mediolanie / autor: PAP/EPA/Nicola Marfisi

Mediolan: 25 tys. osób na proteście przeciw Lidze Salviniego

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 1 grudnia 2019, 20:11

  • Powiększ tekst

25 tysięcy osób manifestowało w niedzielę w Mediolanie przeciwko Lidze Matteo Salviniego, opozycyjnej partii prawicowej, zajmującej pierwsze miejsce w rankingach zaufania. Na Piazza Duomo protestowali przeciwnicy Ligi z ruchu nazywanego „sardynkami”.

Ruch ten narodził się w listopadzie przed zaplanowanymi na przyszły rok wyborami w kilku regionach kraju. Nazwa nawiązuje do ścisku, jaki panuje na masowych manifestacjach, gdzie ludzie ściśnięci są jak sardynki w puszce. Przychodzą na nie z rysunkami ryb wyciętymi z kartonu - to jedyny symbol na tych obywatelskich protestach. Ich uczestnicy mówią, że nie można pozwolić na to, aby Liga przejęła władzę w regionach.

W Mediolanie - rodzinnym mieście Salviniego i stolicy regionu rządzonego przez polityka Ligi Attilio Fontanę - wiec „sardynek” odbył się po raz pierwszy.

W ostatniej chwili protest przeniesiono z mniejszego placu, na którym ludzie się nie mieścili, na duży plac przed katedrą. Mimo ulewnego deszczu manifestanci szczelnie go wypełnili. Czytano fragmenty konstytucji Włoch.

Należy prowadzić dialog z politykami, ale nie z tymi, którzy rozbijają tkankę społeczną dla garści głosów - powiedział w czasie protestu jeden z założycieli ruchu Mattia Sartori.

Dosyć z polityką, która odbywa się kosztem najsłabszych” - dodał.

W sobotę według organizatorów w manifestacji ruchu we Florencji uczestniczyło 40 tysięcy osób.

Lider Ligi Matteo Salvini, komentując te inicjatywy, oświadczył w Bolonii, gdzie ruch się narodził: „Sardynki na placach mi pomagają”.

Mam nadzieję, że będzie ich coraz więcej i będą wszędzie, bo dają mi radość, dziękuję im za to, co robią” - powiedział.

Czytaj też: Salvini chce wyborów

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych