Popularny miód zniknie ze sklepów
Od wiosny 2026 roku w sklepach nie będzie można kupić miodu przefiltrowanego sprzedawanego jako tradycyjny miód. To efekt nowych przepisów wynikających z prawa unijnego, wdrożonych w Polsce przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Zmiany dotyczą definicji i oznakowania produktu. Miód przefiltrowany, pozbawiony m.in. pyłku kwiatowego, traci bowiem cechy pozwalające potwierdzić jego pochodzenie i autentyczność.
Usuwanie pyłku ułatwia mieszanie miodów z różnych krajów oraz maskowanie tych domieszek, co od lat budziło sprzeciw pszczelarzy. Nowe regulacje mają chronić konsumentów przed produktami o zaniżonej jakości oraz wspierać uczciwych producentów. Dla handlu oznacza to konieczność zmiany etykiet lub oferty, a dla klientów większą przejrzystość. Od połowy 2026 roku nazwa „miód” będzie zarezerwowana wyłącznie dla produktów spełniających pełną definicję prawną tego produktu.
Grzegorz Szafraniec, Wiadomości Agro telewizji wPolsce24
»» Odwiedź wgospodarce.pl na GOOGLE NEWS, aby codziennie śledzić aktualne informacje
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
Krajowy plan dla energetyki to totalny odlot
Kolejna „polonizacja” używanego taboru z Niemiec
Zaskakująca hossa na rynku działek
»»O co chodzi z wetem w sprawie kryptowalut? Senator Bierecki obnaża fake newsy rządzących! – oglądaj wywiad w telewizji wPolsce24
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.