Informacje

 Linie KLM przepraszają za zakaz korzystania z toalety / autor: Pixabay
Linie KLM przepraszają za zakaz korzystania z toalety / autor: Pixabay

10 godzin lotu bez toalety. Takie "atrakcje" w KLM

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • 14 lutego 2020
  • 10:00
  • 0
  • Tagi: biznes epidemia KLM lotnictwo
  • Powiększ tekst

Holenderskie linie lotnicze KLM przeprosiły w piątek za kartkę, którą jeden z członków załogi tych linii umieścił na drzwiach toalety w samolocie. Było na niej napisane w języku koreańskim, że ze względu na epidemię koronawirusa pasażerowie nie mogą korzystać z WC.

Na kartce, którą powieszono na drzwiach toalety podczas 10-godzinnego lotu z Amsterdamu do Seulu w poniedziałek, odręcznie napisane było: „Toaleta tylko dla członków załogi”.

Zdjęcie tej informacji opublikował w internecie jeden z pasażerów i oskarżył KLM o dyskryminowanie podróżnych z Korei Południowej, bo napis był tylko w ich języku. Na Twitterze niektórzy Koreańczycy nawoływali do bojkotowania KLM.

W piątek na konferencji w Seulu władze KLM publicznie przeprosiły za incydent i zapewniły, że bardzo poważnie traktują oskarżenia o dyskryminację.

Czytaj również:Imigrant wypadł z samolotu. Spadł prawie na plażowicza

To błąd ludzki - powiedział Guillaume Glass, dyrektor regionalny Air France-KLM. Jest nam bardzo przykro, że zostało to odebrane jako dyskryminacja, zdecydowanie nie było to intencją załogi - podkreślił. Dodał, że po skargach pasażerów załoga umieściła też napis po angielsku.

W środę do sprawy odniosło się południowokoreańskie ministerstwo transportu. W oświadczeniu wspomniało o dyskryminacji i wezwało KLM do zapewnienia, że taka sytuacja już się nie powtórzy.

(PAP)SzSz

Komentarze