Informacje

Pożar domu / autor: Pixabay.com
Pożar domu / autor: Pixabay.com

LINK4 startuje z kampanią na wypadek pożaru

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano · 15 kwietnia 2020, 15:00

    Aktualizacja · 16 kwietnia 2020, 13:37

  • 0
  • Tagi: LINK4 Patrycja Kotecka pożary lasów ubezpieczenia
  • Powiększ tekst

Spędzasz więcej czasu w domu? To sprzyja zdarzeniom, których #nieprzewidzisz. Zadbaj o bezpieczeństwo swoje, bliskich i Twojego mienia. Sprawdź, jak uniknąć pożaru i zniszczeń.

Z ostatnich danych Komendy Głównej Polskiej Straży Pożarnej wynika, że od początku kwietnia rośnie liczba pożarów w kraju. W tygodniu przed świętami wielkanocnymi wybuchało ich średnio ok. 1,4 tys. dziennie, podczas gdy w ostatnich dniach marca skala takich zdarzeń nie przekraczała 500. I były to nie tylko pożary związane z wypaleniem traw, ale też niestety pożary w naszych domach i mieszkaniach.

W odpowiedzi na zwiększającą się liczbę pożarów LINK4 rusza z kampanią uświadamiającą ryzyka związane z wybuchem pożaru. W tym celu 14 kwietnia ubezpieczyciel wysłał do swoich klientów jednorazowy alert pożarowy w formie SMS, w którym przypomina o bezpieczeństwie przebywania w domu oraz kieruje na stronę internetową z poradami, jak unikać pożarów i co zrobić, gdy już ogień się zaprószy.

Tak jak informujemy naszych klientów o różnych zdarzeniach pogodowych, tak teraz postanowiliśmy przypomnieć im, że pożar może zniszczyć ich cały majątek, a także zagrozić zdrowiu i życiu – wyjaśnia Agata Ambroziak-Rogulska, dyrektor Departamentu Produktu w LINK4. – To ważne zwłaszcza teraz, gdy więcej czasu spędzamy w swoich domach i częściej może dochodzić do różnego rodzaju przepięć związanych z większym obciążeniem instalacji – dodaje.

Liczba pożarów w Polsce / autor: Link4
Liczba pożarów w Polsce / autor: Link4

I właśnie od przypomnienia o konieczności sprawdzenia stanu instalacji elektrycznych zaczyna ubezpieczyciel. I tak np. powinniśmy unikać łączenia przewodów metodą skręcenia, a puszki wyposażyć w zabezpieczające pokrywki. Warto zaopatrzyć się także w gaśnicę, najlepiej proszkową o wadze od 2 do 6 kg, która gasi większość materiałów, w tym urządzenia pod napięciem. LINK4 radzi także, jak się zachować, gdy pożar już wybuchnie, oraz co zrobić, gdy np. podczas smażenia zapali się tłuszcz.

Kampania kierowana jest do klientów LINK4, którzy wcześniej wyrazili zgodę na otrzymywanie alertów pogodowych ubezpieczyciela. Wybrane porady będą także publikowane na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych firmy.

Kampanii towarzyszą zmiany, które ubezpieczyciel wprowadził w swojej ofercie ubezpieczeń mieszkaniowych w związku z obowiązującym w Polsce stanem epidemii LINK4. Jeśli wykonanie okresowych przeglądów kominowych oraz przeglądów instalacji gazowej lub elektrycznej przypada na czas epidemii, ich brak nie będzie miał wpływu na wypłatę odszkodowania. Odstąpienie od tego wymogu dotyczy wszystkich ubezpieczeń mieszkaniowych dla klientów indywidualnych oraz budynków użytkowanych przez przedsiębiorców.

Okresowe przeglądy są bardzo ważne z punktu bezpiecznego użytkowania domu, ale rozumiemy, że w tej wyjątkowej sytuacji nasi klienci chcą zachować pełne zasady izolacji i nie narażać się na wizyty osób z zewnątrz – wyjaśnia Agata Ambroziak-Rogulska. – To odstąpienie dotyczy tylko przeglądów, które planowo miały zostać wykonane w okresie epidemii. Zakładamy, że będzie ono obowiązywać do 30 czerwca – dodaje.

Jednocześnie firma rozszerza zakres pomocy prawnej. Dotychczas każdy klient z ubezpieczeniem mieszkania mógł korzystać z porad prawnych związanych z czynnościami życia prywatnego. Jednak z uwagi na potencjalne konsekwencje ekonomiczne wynikające z epidemii, klienci LINK4 będą mogli skonsultować także wszelkie wątpliwości związane z ich sytuacją zawodową lub utratą pracy.

LINK4 Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. rozpoczęło działalność operacyjną w 2003 roku. Specjalizuje się w sprzedaży ubezpieczeń majątkowych. Obecnie oferuje klientom indywidualnym ubezpieczenia komunikacyjne, mieszkaniowe i turystyczne, a firmom ubezpieczenia majątkowe, z wykorzystaniem wielu kanałów dystrybucji: przez telefon, internet, u agentów, w bankach i sieciach handlowych.

Więcej na www.link4.pl

Tekst powstał przy udziale Link4