Informacje

Konferencja dot. promocji znaku Produkt Polski / autor: PAP/Marcin Obara
Konferencja dot. promocji znaku Produkt Polski / autor: PAP/Marcin Obara

Ardanowski: Kupuj Świadomie to wyraz budowania patriotyzmu

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 17 lipca 2020, 13:29

  • Powiększ tekst

Do programu kampanii Kupuj Świadomie” dołączają nowe podmioty i budują patriotyzm gospodarczy - powiedział w piątek minister rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski podczas uroczystości podpisania listu intencyjnego dot. wspólnych działań promujących patriotyzm konsumencki między KOWR a spółkami Skarbu Państwa

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wspólnie wraz z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa prowadzą akcje #KupujŚwiadomie” i #ProduktPolski. Organizatorzy promują patriotyzm konsumencki, kładąc szczególny nacisk na zwiększenie rozpoznawalności znaku „PRODUKT POLSKI”. Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa podpisał w piątek list intencyjny ws. działań promujących kupowanie produktów polskich, ze spółkami nadzorowanymi przez MAP: Pocztą Polską, spółkami PKP, PKS Polonus Warszawa.

Cieszy mnie, że do kampanii #KupujŚwiadomie przyłączają się nowe produkty. To wyraz budowania gospodarczego patriotyzmu. Dzięki polskim rolnikom mamy zapewnione bezpieczeństwo żywnościowe, które niektórzy docenili dopiero teraz w czasie pandemii. Szkoda, że nie dociera jeszcze do nas do wszystkich. Rozszerzenie kampanii o nowe podmioty, to także rozszerzenie kanałów dystrybucji wspaniałej polskiej żywności. Po latach wstydzenia się tego, co polskie przyszedł wreszcie czas na śmiałe demonstrowanie walorów naszej żywności - mówił minister rolnictwa i rozwoju wsi Jan Krzysztof Ardanowski.

Szef resortu podkreślił także, że dumę z polskich produktów nie zmienią powyborcze próby przegranych frustratów, którzy próbują hejtować polskich rolników. Zwłaszcza z tych terenów, gdzie zdecydowanie w wyborach prezydenckich wygrał Andrzej Duda.

Obecny na uroczystości wiceminister aktywów państwowych Janusz Kowalski dodał, że patriotyzm gospodarczy oznacza, że nawet niewielkie zakupy każdego z nas przyczyniają się do tworzenia i pobudzania koniunktury gospodarczej w skali regionu i całego kraju.

Konsumpcja naszych polskich produktów zapewnia zatrudnienie dla wielu pracowników w rolnictwie i przemyśle. Cieszę się, że polskie spółki Skarbu Państwa mają swój wkład w promowanie rodzimych towarów, wspierając tym samym rozwój krajowej gospodarki i zapewniając dostęp Polakom do wysokiej jakości wyrobów - podkreślił Kowalski.

Uczestnicy konferencji podkreślali również, że podpisanie wspomnianego listu intencyjnego będzie jednym z najważniejszych wydarzeń w promowaniu kampanii #ProduktPolski.

Czytaj też: Premier: Polska żywność jest najlepsza i najsmaczniejsza

KG

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych