PARP: Planszówki, place zabaw, książki dla dzieci ze wsparciem UE
Innowacyjne place zabaw, planszówki, personalizowane książki, platforma ułatwiająca psychoterapię dzieci i młodzieży – to projekty skierowane do dzieci, które uzyskały dofinansowanie w ramach konkursów wspieranych środkami UE - podała Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
Jak zwrócono uwagę w środowym komunikacie PARP z okazji Dnia Dziecka, za pośrednictwem Funduszy Europejskich wsparcie przyznawane jest m.in. na projekty dla dzieci i młodzieży. Powstałe inwestycje, produkty i usługi pomagają rodzicom i opiekunom wpływać na ich rozwój, kształcić nowe umiejętności, poszerzać wiedzę czy pokazywać nowe formy rozrywki. Dzięki temu dziecko może budować zaufanie do siebie i otoczenia, dążyć do niezależności, rozwijać się - podkreślono.
Przekazano, że gry karciane, planszówki, innowacyjne place zabaw, personalizowane książki, platforma ułatwiająca psychoterapię dzieci i młodzieży – to wybrane projekty przeznaczone dla dzieci, które uzyskały dofinansowanie w ramach konkursów finansowanych ze środków unijnych, w Programie Inteligentny Rozwój (POIR) oraz Polska Wschodnia (POPW), prowadzonych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.
W ramach konkursu „Badania na rynek”, finansowanego z Programu Inteligentny Rozwój, np. Fabryka Kart Trefl Kraków otrzymała dofinansowanie o wartości ponad 8 mln zł na uruchomienie produkcji innowacyjnych gier karcianych i planszowych, zabezpieczonych lakierem o walorach biobójczych.
Podano, że w ramach konkursu „Wzór na konkurencję”, finansowanego z Programu Polska Wschodnia, firma SIMBA SC M. Ćwirzeń W. Gęsicki otrzymała wsparcie na system modułowych urządzeń dedykowanych placom zabaw dla 3 grup wiekowych: żłobek, przedszkole, szkoła. Dofinansowanie w ramach tego samego programu trafiło też do AVIS Ekologiczne Place Zabaw. Projekt polega na wdrożeniu innowacji produktowej w postaci Systemu Modułowych Placów Zabaw w technologii prefabrykatowych, łatwych w montażu elementów o budowie heksagonalnej - wyjaśniono.
Zwrócono uwagę, że polscy producenci placów zabaw chcą podbijać też rynki zagraniczne. W ramach konkursu „Go to Brand”, finansowanego z Programu Inteligentny Rozwój, firma Inter System SC otrzymała przeszło 400 tys. zł na promocję na rynkach zagranicznych marki Inter-Play, przeznaczonej wyłącznie do sprzedaży zagranicznej - przekazała PARP.
Elementy wyposażenia przestrzeni dedykowanej dzieciom na bazie innowacyjnej designerskiej interpretacji metody Montessori i Slow Parenting – to projekt spółki Synapsa Med, dofinansowany na prawie 340 tys. w ramach konkursu z Programu Inteligentny Rozwój – „Bony na innowacje dla MŚP” - przekazano.
Natomiast dzięki dofinansowaniu ok. 110 tys. zł z Programu Inteligentny Rozwój, w ramach konkursu „Design dla przedsiębiorców”, serwis i wydawnictwo personalizowanych książek dla dzieci i dorosłych – Bajkopisarze.pl – planuje zwiększenie konkurencyjności wydawnictwa. Chodzi m.in. o przygotowanie „ulepszonej wersji aplikacji do personalizacji książek”.
Wśród przedsięwzięć realizowanych przez beneficjentów funduszy, wdrażanych przez PARP są też takie, które dotyczą psychoterapii za pośrednictwem internetu, która zaczęła być popularna, gdy wybuchła pandemia. Anna Olszewska Guider otrzymała dofinansowanie w ramach Programu Inteligentny Rozwój, w konkursie „Bony na innowację dla MŚP”, na przeszło 151 tys. zł - przekazano. Środki przeznaczono na opracowanie „innowacyjnej platformy, ułatwiającej psychoterapię dzieci i młodzieży w nurcie poznawczo-behawioralnym oraz umożliwiającej prowadzenie psychoterapii na odległość”.
Według przywołanych przez PARP danych GUS, w 2020 r. dzieci w wieku do lat 18 było w Polsce ponad 7,3 mln; wartość rynku skierowanego do tej grupy odbiorców w 2020 r. została wyceniony zgodnie z raportem PMR „Handel detaliczny produktami dla dzieci w Polsce 2021” na 14,49 mld zł.
Czytaj też: Krach na rynku… zegarków. Ile czasu zostało do hamowania gospodarczego?
PAP/mt