Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Pixabay.com
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Pixabay.com

Dlaczego w sklepach brakuje cukru? Tłumaczenia producentów

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 27 lipca 2022, 18:10

  • 4
  • Powiększ tekst

Od kilku dni klienci sygnalizują o braku cukru w poszczególnych sklepach, a niektóre sieci handlowe wprowadziły limit zakupu tego produktu na jednym paragonie

O sytuację na polskim rynku wPolityce.pl spytało wszystkie firmy produkujące cukier w Polsce. Z przesłanych odpowiedzi można wysnuć wnioski na temat tego, co jest przyczyną problemu.

Jak tłumaczy serwis: Na polskim rynku działają czterej producenci cukru - Polska Grupa Spożywcza (firma o polskim kapitale, marka „Polski Cukier”), Südzucker Polska (firma o kapitale niemieckim, marka „Cukier Królewski”), Nordzucker Polska (kapitał niemiecki, marka „Cukier Sweet Family”) i Pfeifer & Langen Polska (kapitał niemiecki, marka „Diamant”). 60 proc. polskiego rynku kontrolują wspomniani trzeci producenci o niemiecki kapitale, a pozostałe 40 proc. Polska Grupa Spożywcza. Każdemu z tych producentów zadaliśmy pytania odnoszące się do obecnej sytuacji na polskim rynku. Od ostatniego z przedstawionych producentów - firmy Pfeifer & Langen Polska - do czasu publikacji artykułu nie otrzymaliśmy odpowiedzi na zadane pytania. Pozostali producenci przedstawili informacje, pozwalające na analizę obecnej sytuacji na rynku cukru.

Czy producenci cukru bez zakłóceń realizują zakontraktowane dostawy do sieci handlowych w Polsce? Wszyscy producenci, którzy odpowiedzieli, zaznaczają, że tak.

Od kilku dni klienci sygnalizują o braku cukru w poszczególnych sklepach, a niektóre sieci handlowe wprowadziły limit zakupu tego produktu na jednym paragonie. Z czego wynika ta sytuacja? Czy naprawdę w Polsce brakuje cukru? O sytuację na polskim rynku zapytaliśmy wszystkie firmy produkujące cukier w Polsce. Z przesłanych odpowiedzi można wysnuć wnioski na temat tego, co jest przyczyną problemu.

Jednym z wymienianych w mediach powodów obecnej sytuacji z lokalnymi brakami cukru w sklepach był ten, że ceny dla klientów kupujących towar hurtowo miały być rzekomo wyższe od tych, po jakich zakupiły go sieci handlowe. Sytuacja ta może wynika po prostu z faktu, iż w kontraktach długoterminowych cukier jest tańszy niż ten kupowany na bieżąco.

Czytaj więcej: TYLKO U NAS. Brak cukru w sklepach? Producenci tłumaczą. Ważne wyjaśnienia niemieckich firm. „Czym szybciej panika się uspokoi…”

Czytaj też: Deficyt cukru wynika z zachowań konsumentów

wPolityce/KG

Powiązane tematy

Komentarze