Drakońska kara dla spółki. "Nieuczciwość wobec klientów"
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny zakwestionował 9 klauzul abuzywnych stosowanych przez spółkę spedycyjną Epaka z Łukowa (Lubelskie) i nałożył na nią ponad 5,8 mln zł kary – podał we wtorek Urząd. Decyzja nie jest prawomocna, spółce przysługuje odwołanie.
Jak poinformował we wtorkowym komunikacie UOKiK, prowadząca działalność spedycyjną spółka Epaka od 2 marca 2018 do 3 sierpnia 2023 r. stosowała we wzorcach umów z konsumentami „szereg niedozwolonych postanowień”. Dodano, że Prezes UOKiK w wydanej decyzji zakwestionował dziewięć abuzywnych klauzul, zawierających różne naruszenia i nałożył na spółkę ponad 5,8 mln zł kary.
Epaka stosowała liczne postanowienia, które były nieuczciwe wobec jej klientów, dezinformowały ich, bezpodstawnie obarczały ich dodatkowymi obowiązkami, a także utrudniały proces reklamacyjny. Ponadto spółka stosowała klauzule dające jej swobodę modyfikacji umowy o prowadzenie indywidualnego konta w swoim serwisie, co jest niedopuszczalne– powiedział, cytowany w komunikacie, prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Według Urzędu Epaka np. skracała termin na złożenie reklamacji, a jednocześnie dopuszczała możliwość przekroczenia ustawowych 30 dni na udzielenie odpowiedzi na roszczenia.
Decyzja nie jest prawomocna, spółce przysługuje odwołanie - podał Urząd.
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj: