Informacje

Przesyłka kurierska / autor: Pixabay
Przesyłka kurierska / autor: Pixabay

Firmy zacierają ręce. "Paczka" królową zysków

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 9 września 2024, 20:00

  • Powiększ tekst

Choć Polacy oszczędzają, firmy kurierskie zacierają ręce. Wydajemy mniej, ale kupujemy częściej - informuje poniedziałkowa „Rzeczpospolita”.

Sytuacja klientów

Klienci zaczynają liczyć każdą złotówkę, spodziewam się więc w kolejnych miesiącach zmniejszania wartości koszyka e-zakupów. Już to zresztą widzimy. Konsumenci, zamiast kupować droższe markowe produkty, kupują tańsze. Stąd choćby sukces chińskich platform oferujących tańsze zamienniki droższych produktów – powiedział na łamach „Rz” Rafał Brzoska, prezes InPostu.

Konsumenci, szukając oszczędności, coraz chętniej decydują się na dostawy do automatów paczkowych - podała gazeta.

Hit. Zakupy i paczka do automatu a potem odbiór o dowolnej godzinie

Redakcja przywołała przygotowane przez Biostat badania, że dziś aż trzy czwarte Polaków odbiera produkty zakupione w internecie za pośrednictwem automatów.

Do tego aż 83 proc. ankietowanych właśnie dostawę do takich maszyn ocenia jako najlepszą opcję. Nic dziwnego, iż wszyscy liczący się operatorzy stawiają na rozwój takiej sieci - napisano.

Jak zaznaczono, liderem jest InPost, który tylko w II kwartale na swojej mapie paczkomatów dodał 800 kolejnych lokalizacji (w sumie z jego punktów korzysta już 18,6 mln użytkowników). Dominacja tej firmy nad Wisłą jednak nie jest już aż tak wyraźna, jak jeszcze kilka lat temu - wskazano.

Kto oprócz Inpostu?

W 2021 r. paczkomaty stanowiły 92 proc. wszystkich maszyn, ale do końca 2023 r. ich udział spadł do 57 proc., bo na rynku pojawili się nowi konkurenci, jak DPD, Allegro, tandem DHL i AliExpress, Orlen czy Poczta Polska – wylicza, cytowany przez „Rz” Łukasz Łukasiewicz, operations manager w SwipBox Polska.

Dziennik zauważa, że firm kurierskich nie martwi spowolnienie wzrostu wydatków na e-zakupy, ponieważ kurierzy nie sprzedają produktów w sieci, lecz je dostarczają, a liczba przesyłek szybko rośnie. „Dla nas cała ta sytuacja paradoksalnie jest pozytywna” – przekonuje prezes InPostu. „Klienci kupują mniej, ale częściej. Wyraźnie widzimy tę prawidłowość” – kontynuuje.

»» Odwiedź wgospodarce.pl na GOOGLE NEWS, aby codziennie śledzić aktualne informacje.

»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:

Bunt w Świnoujściu. Chcą wykoleić terminal kontenerowy?

Resort klimatu przygotował niebezpieczny bubel

Wielki projekt Lufthansy Cargo. LCCevo skasuje CPK?

pap, jb

»» Rozmowa z dr. Arturem Bartoszewiczem z SGH o nieobliczalnych skutkach Zielonego Ładu na antenie telewizji wPolsce24 – oglądaj tutaj:

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych