Informacje

Kadr z spotu TAC
Kadr z spotu TAC

Obydwie reklamy promujące wolniejszą jazdę okazują się plagiatami

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 25 września 2014, 09:34

  • Powiększ tekst

We wtorek pisaliśmy, że spot reklamowy pokazujący potrącenie pieszego przy prędkości 60 km/h, a następnie przy prędkości 50 km/h jest plagiatem spotu wyprodukowanego w 2006 roku przez australijską organizację rządową TAC. Okazuje się, że także drugi klip z samochodami uderzającymi w wyjeżdżającą ciężarówkę jest plagiatem.

Polacy jako jedną ze swoich zalet lubią wymieniać kreatywność i umiejętność twórczego myślenia. Okazuje się że z takimi przymiotami mają problemy twórcy kampanii reklamowej Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego "10 mniej. Zwolnij!". Dwa dni temu pokazywaliśmy zadziwiającą zbieżność pierwszego z emitowanych spotów, w którym samochód potrąca pieszego z klipem z 2006 emitowanym w Australii – artykuł dostępny tutaj.

Dzisiaj od czytelnika wGospodarce.pl otrzymaliśmy dowód na to, że także druga reklama jest plagiatem. Tym razem twórcy włożyli trochę własnej pracy wymyślając całą rodzinę wsiadającą do samochodu i za chwilę rozbijającą się na wyjeżdżającej ciężarówce, ale sam pomysł i sposób rozbicia się samochodów jest identyczny jak w spocie także przygotowanym przez australijską TAC.

Czyżby w agencji przygotowującej polskie spoty zatrudniono, kogoś, kto pracował przez jakiś czas w Australii? I dlaczego nie zwrócono się do Australijczyków z prośbą o zgodę na wykorzystanie ich pomysłu? Prawdopodobnie organizacja działająca na rzecz bezpieczeństwa, a nie dla zarobku zgodziłaby się na nieodpłatne wykorzystanie ich koncepcji.

Oto obie reklamy.

Polska z 2014 roku

Australijska z 2006 roku

on

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.