Informacje

www.sxc.hu
www.sxc.hu

Polacy chcą pogodzić życie zawodowe z życiem prywatnym - potrzebna jest zmiana w sposobie myślenia pracodawców

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 16 stycznia 2013, 10:52

  • Powiększ tekst

Eksperci przekonują, że powoli zmienia się rynek pracy. To pracodawcy, jeżeli nie zmienią swojego podejścia do pracowników, za dwa-trzy lata będą mieli poważne kłopoty kadrowe.

Z badania jakie przeprowadził Instytut Badawczy Randstad wynika, że pracownicy w Polsce mają coraz więcej obowiązków zawodowych. Tylko w roku 2012, aż 73% badanych przyznało, że ich zakres zadań w pracy wyraźnie się zwiększył.

"Pracownicy stali się multifunkcyjni. Kryzys i zwolnienia spowodowały, że dziś w wielu firmach jedna osoba wykonuje tę samą pracę, którą przed kryzysem wykonywało kilka osób." - przyznała w dzienniku Agnieszka Bulik z agencji Randstad.

Nie tylko chęć osiągnięcia wyższych zarobków, ale również poprawa jakości życia, pogodzenia pracy z życiem domowym, powodują, iż Polacy coraz chętniej szukają zajęcia poza miejscem swojego zamieszkania. Z badań instytutu wynika, że pod względem mobilności zawodowej zbliżamy się do lidera Stanów Zjednoczonych.

Dziennik podaje również, że wielu z nas pozytywnie patrzy na swoją przyszłość zawodową, dlatego woli zmienić pracę, niż czekać na podwyżkę lub awans u obecnego pracodawcy. 71% ankietowanych uważa, że może znaleźć pracę szybciej, niż otrzymać podwyżkę. Również 70% badanych uważa, że firmy w których pracują osiągają dobre wyniki finansowe, a trzech na pięciu badanych optymistycznie patrzy na kwestie związane z otrzymaniem premii rocznej.

Dodajmy tylko, że według badań, Polacy są jednym z najbardziej zapracowanych narodów w Europie. Niemcy, Holendrzy, czy Hiszpanie pracują średnio mniej nawet o 200 godzin rocznie.

Ankiety Instytutu Randstad wypełniło online 405 osób. Na całym świecie w badaniu wzięło udział prawie 14 tys. Osób.

Rz, lz, Stefczyk.info,

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych