Informacje

www.gazetawsieci.pl/
www.gazetawsieci.pl/

Pyza, Potocki i Feusette w najnowszym numerze tygodnika "wSieci": Jak władza za nasze pieniądze dotuje przychylne sobie media

Arkady Saulski

Arkady Saulski

dziennikarz Gazety Bankowej, członek zespołu redakcyjnego wGospodarce.pl, w 2019 roku otrzymał Nagrodę im. Władysława Grabskiego przyznawaną przez Narodowy Bank Polski najlepszym dziennikarzom ekonomicznym w kraju

  • Opublikowano: 12 lutego 2013, 15:21

  • Powiększ tekst

"W każdym wydaniu "Gazety Wyborczej" znajdziemy kilkadziesiąt ogłoszeń bądź reklam opłaconych z państwowych pieniędzy. "Newsweek" w ubiegłym roku wsparło finansowo 120 publicznych instytucji i spółek zależnych od politycznej wierchuszki. Opłaca się nie krytykować rządzących." - czytamy w najnowszym numerze tygodnika "wSieci".

Dziennikarze Marek Pyza i Andrzej Potocki oraz publicysta Krzysztof Feusette dokładnie wyliczają, które media ratowane są finansową kroplówką od rządu. To pozwala im trwać na rynku pomimo coraz słabszych wyników finansowych.

Najlepszym przykładem zależności od publicznych pieniędzy jest "Gazeta Wyborcza". Otwieramy jej trójmiejskie wydanie z pierwszego tygodnia tego roku. Najwięcej powierzchni zajmuje w nim Agencja Mienia Wojskowego (to chyba najczęstszy reklamodawca). Na całej stronie 15 zamieszcza ofertę sprzedaży atrakcyjnych nieruchomości na Helu. Dla utrwalenia powtarza ją dwukrotnie w lokalnym dodatku. AMW zachęca też czytelników do skorzystania z licznych przetargów. Oddział Terenowy w Olsztynie proponuje sprzedaż fartucha operacyjnego w liczbie 2 863 sztuk, tokarki TUM-25A czy jachtu żeglugowego Omega"

Dziennikarze opisują setki przykładów tego jak rząd wspiera przychylne sobie media dotując je z pieniędzy podatników. De facto dochodzi do sytuacji, że nawet jeśli nie kupujemy danego pisma, to i tak wydajemy na nie ogromne pieniądze... w naszych podatkach.

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju nie chciało sfinansować konferencji naukowców (...). Na reklamę w "Newsweeku" znalazło 748 tys. zł

Na zastrzyk pieniędzy może liczyć także telewizja TVN:

Władzom Warszawy tak się spodobała świąteczna dekoracja miasta, że wydały ponad 600 tys. zł na reklamowanie jej w TVN.

Inne tygodniki także nie mogą czuć się poszkodowane.

Ponad 9 mln zł wydało pięć państwowych firm na reklamy we "Wprost".

Ponadto w numerze - Mazurek i Zalewski, Dorota Łosiewicz, Piotr Zaremba, Jerzy Jachowicz, Witold Gadowski, Grzegorz Górny, Tomasz Terlikowski, Roman Graczyk, Krzysztof Rybiński i wielu innych. Jak co numer rysunki Rafała Zawistowskiego, Michała Korsunia i Andrzeja Krauzego oraz komiks duetu Sztybor - Oleksicki.

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych