Dokąd zmierza polska zbrojeniówka?
Mimo wysokich parametrów jakościowych sprzętu produkowanego przez polskich przedstawicieli branży zbrojeniowej, rywalizacja o zamówienia z globalnymi liderami tego segmentu wciąż wydaje się być bardzo trudna.
Jak powiedział Andrzej Synowiecki, prezes zarządu Radmor, szansą dla polskich przedsiębiorstw jest specjalizacja i rozwój produktów o węższym zastosowaniu, a kierunkiem ekspansji powinny stać się kraje Azji, Afryki, Europy Środkowej.
– Trzeba powiedzieć sobie jasno, że pozyskanie klientów z Europy Zachodniej jest bardzo, bardzo trudne. Kraje te cechuje silny protekcjonizm państwowy na ofertę militarną. Jest to uzasadnione, bo w czasie jakiegokolwiek kryzysu łatwiej jest zdobyć dodatkowe dostawy czy naprawy sprzętu, mając dostawcę krajowego. W związku z tym skoncentrowaliśmy się na rozwoju wyspecjalizowanych produktów, które będą miały zastosowanie węższe i podjęliśmy decyzję o ukierunkowaniu naszej ekspansji w stronę krajów rozwijających się. Eksportujemy nasze rozwiązania już do szesnastu krajów, a za chwilę liczba ta powiększy się o kolejny. Bez wątpienia na nasz sukces w istotny sposób wpłynęło nawiązanie współpracy z WB Electronics, która pozwala zapewnić klientowi produkt kompletny, obejmujący zarówno rozwiązania systemowe, jak i w zakresie łączności radiowej – ocenia Andrzej Synowiecki.
Współpraca Radmor z WB Electronics trwa od 2010 roku. WB Electronics jest także większościowym akcjonariuszem spółki.
eNewsroom.pl/ as/