Stacje paliwowe PKN Orlen w akcji przeciw "szarej strefie" podatkowej
Cała sieć stacji paliw PKN Orlen na terenie kraju została wyposażona w przezroczyste skrzynki na przedarte paragony. To akcja edukacyjna "Podatkowe Fair Play". Ma ona gwarantować, że wyrzucone paragony nie będą wykorzystane w działaniach tzw. "szarej strefy" podatkowej
Jak podkreślił w poniedziałek płocki koncern, spółka ta, poprzez program "Podatkowe Fair Play" wpisuje się w zainicjowane przez Ministerstwo Finansów działania zmierzające do uszczelnienia systemu podatkowego.
Według PKN Orlen, celem akcji "jest uświadamianie klientom korzyści wynikających z uczciwych praktyk podatkowych oraz redukcja ryzyka, że na podstawie pozostawionych przez klientów paragonów wystawiane będą tzw. puste faktury, mogące służyć do wyłudzeń podatku VAT".
Program ma charakter edukacyjny i kierowany jest do klientów, którzy nie chcą lub nie potrzebują dowodu zawarcia transakcji. W ramach akcji pracownicy stacji paliw będą zachęcać klientów do odbierania paragonów. W przypadku rezygnacji, dowód zapłaty zostanie przedarty i w obecności klienta umieszczony w specjalnie przygotowanym przezroczystym pojemniku. Dzięki zainstalowanym skrzynkom zyskają oni pewność, że ich paragony nie zostaną wykorzystane w działaniach szarej strefy podatkowej - podkreślił PKN Orlen.
Spółka przypomniała, że wcześniej, od maja do końca czerwca, na wybranych jej stacjach paliw, w Płocku i Warszawie, prowadzony był pilotaż programu "Podatkowe Fair Play" i skrzynek na nieodebrane czy wyrzucone paragony za zakupy w placówkach płockiego koncernu. Z początkiem lipca akcją objęto wszystkie placówki krajowej sieci paliwowej płockiego koncernu.
PKN Orlen zaznaczył jednocześnie, iż "w celu wypracowania skutecznych mechanizmów ograniczających nieprawidłowości związane z wystawianiem tzw. pustych faktur", współpracuje m.in. z Polską Organizacją Przemysłu i Handlu Naftowego, a także z innymi podmiotami rodzimej branży paliwowej.
PKN Orlen posiada w Polsce sieć ponad 1700 stacji paliwowych, w tym własnych i franczyzowych.
SzSz(PAP)