Informacje

Klienci bankowości mobilnej zagrożeni

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 16 stycznia 2018, 10:09

  • Powiększ tekst

Ostrzegamy o nowym typie ataku cyberprzestępców skierowanym na klientów bankowości mobilnej - poinformował mBank.

Jak wskazał mBank, atak przestępców przebiega w kilku etapach.

W pierwszej kolejności przestępcy muszą pozyskać dane osobowe swojej ofiary, podszywając się pod klienta, kontaktują się z operatorem sieci w celu przekierowania połączeń przychodzących z numeru ofiary na swój numer telefonu, kolejnym krokiem jest sparowanie aplikacji mobilnej z kontem klienta na urządzeniu należącym do przestępców poprzez podanie pozyskanych wcześniej danych osobowych oraz przechwycenie kodu autoryzacyjnego w wyniku włączonej u operatora sieci usługi przekierowania połączeń, na końcu - kradzież środków z konta z wykorzystaniem aplikacji mobilnej w ramach ustawionych limitów - tłumaczy w komunikacie bank.

Instytucja przestrzega, że aby chronić się przed takim cyberatakiem, należy uważnie czytać wszystkie wiadomości SMS - zarówno te przesłane od operatora o dokonaniu przekierowania lub włączeniu innych istotnych operacji, jak i bank.

mBank wysyła powiadomienia SMS z informacją o sprawowaniu aplikacji mobilnej z kontem. Jeżeli nie inicjowałeś osobiście takiej operacji, masz informację, że prawdopodobnie ktoś robi to w Twoim imieniu. Podobnie możesz otrzymywać informacje o zrealizowanych operacjach finansowych - napisano w komunikacie.

W przypadku, gdy klient otrzyma powiadomienie o włączeniu przekierowania połączeń przychodzących na inny numer telefonu lub sparowaniu aplikacji mobilnej z kontem i nie wykonywał tych czynności osobiście, należy natychmiast skontaktować się z bankiem, a także operatorem sieci.

PAP, MS

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych