Wprost i Do Rzeczy – czyli kup Pan domenę...
Michał M. Lisiecki, prezes Platformy Mediowej Point Group, ogłosił w należących do siebie tygodnikach wyprzedaż posiadanych domen internetowych - informuje "Gazeta Finansowa".
To dziwna decyzja, by używać do tego celu miejsca w tygodnikach opinii, bowiem domeny te nie mają charakteru unikalnych nazw. Są to między innymi: bombadaj.pl, jestemnamaxa.pl, jpalikot.pl i kilkadziesiąt innych. Od kilku tygodni Lisiecki poszukuje również inwestorów za pośrednictwem tygodników. „Czy wiesz, że i Ty możesz być udziałowcem spółki, która wydaje Twój tygodnik?” – to retoryczne pytanie postawiono czytelnikom na łamach „Wprost” i „Do Rzeczy”. – Obecnie trwają spotkania PMPG z przedstawicielami instytucji finansowych, głównie funduszy inwestycyjnych działających na rynku małych i średnich spółek – informuje PMPG w ogłoszeniu.
Desperackie poszukiwania inwestora to pokłosie problemów finansowych spółki. Jak ujawniliśmy w „Gazecie Finansowej” (nr 25, 21 – 27 czerwca), w sprawozdaniu za rok 2012 audytor napisał, że „istnieje niebezpieczeństwo, iż PMPG nie będzie w stanie zapewnić w 2013 r. finansowania bieżącej działalności”. Wskaźnik zadłużenia wzrósł w 2012 r. z 61,8 proc. do 73,6 proc. Dodatkowo wskaźnik płynności spadł do 0,62. Bezpieczna wartość tego wskaźnika powinna zawierać się w przedziale od 1,2 do 2. Oznacza to, że jest poważne zagrożenie, że PMPG zaprzestanie płacenia swoich rachunków. Sprawa jest tym bardziej trudna, że PMPG jest zadłużona, a możliwości pozyskania kolejnych kredytów ograniczone. W 2012 r. ujawniono, że PMPG poręczyła pożyczki Deutsche Banku dla dwóch osób związanych ze spółką (niewykluczone, że również dla m.in. Michała Lisieckiego). Zaciągnięty kredyt pozwolił oszacować pakiet kontrolny całej firmy na zaledwie około 8 mln zł.
Wydawca tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy” Michał M. Lisiecki nie przestaje jednak zaskakiwać rozmachem planów i marzeń – z naciskiem na marzenia. Kilka dni temu ogłosił, że „widzi dla PMPG miejsce w konsorcjum, które może powstać w celu zakupu Wirtualnej Polski”. Kwota takiej transakcji to zapewne kilkaset milionów złotych. Skąd pozyska takie środki?
Pewne jest, że w PMPG nie dzieje się najlepiej. Na rynku pojawiają się coraz częściej pogłoski o możliwym połączeniu „Wprost” i „Do Rzeczy” w jeden tytuł lub zamknięciu jednego z nich. Faktem jest jednak, że w obu redakcjach wdraża się radykalne oszczędności. W czerwcu PMPG zaprzestała wydawania „Filmu” – najstarszego magazynu filmowego w Polsce. W 2012 r. splajtował inny tytuł Lisieckiego – „Bloomberg Bussinesweek” (tytuł przejęła i wydaje Gremi Media, wydawca m.in. „Rzeczpospolitej”). W 2011 r. Lisiecki był zmuszony zaprzestać wydawania „Machiny” i studenckiego magazynu „Dlaczego”.
Bogdan Konopka, Gazeta Finansowa
-----------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------
Kup wSklepiku.pl!
Miesięcznik "Sieci Historii" nr 2/2013 z filmem "Kwatera Ł"