PKN Orlen chce zarabiać na kawie
PKN Orlen ogłosił postępowanie zakupowe na wyłonienie dostawcy kawy, ziarnistej i mielonej, pod marką własną Orlen, która byłaby sprzedawana w sieci stacji paliw spółki. Oferty w tym postępowaniu można składać do 7 grudnia - podał w ogłoszeniu płocki koncern.
PKN Orlen zaznaczył w opublikowanej w poniedziałek dokumentacji postępowania, iż planuje podpisanie umowy producenckiej z wybranym dostawcą.
Spółka wyjaśniła w ogłoszeniu, że jego celem jest „wyłonienie dostawcy kawy pod marką własną Orlen, który nabędzie kawę ze wskazanego przez PKN Orlen źródła - plantacja w Brazylii – określi samodzielnie tradera, ustali z nim cenę surowca i dostawy ziarna do palarni, następnie wypali i skonfekcjonuje produkt w dwóch wariantach: kawa ziarnista i mielona w opakowaniach 250 g.”
PKN Orlen podał, że umowa producencka, którą planuje podpisać z wybranym w postępowaniu dostawcą, obejmuje zagwarantowanie dostępności ustalonych produktów u wybranego przez koncern dostawcy dla jego sieci, a także umożliwia prowadzenie wspólnych działań mających na celu zwiększenie sprzedaży w kategorii.
PKN Orlen przypomniał jednocześnie, iż prowadzi sprzedaż produktów na ponad 1200 własnych stacjach paliw. W części tych placówek działają sklepy O!Shop, które oferują m.in. towary spożywcze.
W listopadzie 2017 r. PKN Orlen wprowadził do sprzedaży na stacjach paliw pierwszy produkt pod własną marką O! - wodę źródlaną, gazowaną i niegazowaną. Spółka zapowiedziała wtedy, że inne nowe produkty własnej marki płockiego koncernu będą pojawiały się sukcesywnie.
PKN Orlen informował wówczas, iż „koncepcja marki własnej O! powstała w związku z rozwojem nowego formatu sklepu O!Shop oraz w celu zaspokojenia zmieniających się potrzeb klienta”. Spółka zwróciła uwagę, że woda źródlana O! jest jej pierwszą od 10 lat konsumencką marką własną wprowadzoną na rynek, po napoju Verva.
Wcześniej PKN Orlen informował o prowadzonych postępowaniach w sprawie wyboru producenta produktów spożywczych, które koncern chciałby wprowadzić do sprzedaży pod własną marką na swoich stacjach paliwowych. Chodzi m.in. o napoje energetyzujące, izotoniczne oraz chipsy.
Na podst. PAP