Polska sporo warta. Prawie 500 miliardów dolarów
Co prawda Polska nie należy do G20, to trafiliśmy do pierwszej dwudziestki globalnych marek narodowych – pisze "Puls Biznesu". Zestawienie przygotowała brytyjska firma doradcza Brand Finance.
Czołową marką narodową są oczywiście Stany Zjednoczone. Za nimi są Chińczycy i Niemcy. Te nacje najlepiej kojarzą się pod względem finansów, produkcji i turystyki. Jak czytamy w "Pulsie Biznesu", Polska uplasowała się na 20miejscu z największym, bo 75 proc. wzrostem wartości marki.
Brand Finance analizowała kryteria ekonomiczne, demograficzne i polityczne. Polska marka narodowa w globalnym zestawieniu wypadła bardzo dobrze - została wyceniona na 472 mld dolarów amerykańskich (w ubiegłym roku 271 mld dolarów). Pozwoliło nam to wyprzedzić w ciągu roku Austrię, Tajwan, Belgię i Arabię Saudyjską.
TLa/"Puls Biznesu"