Informacje

Brytyjczycy otwierają w Koninie fabrykę za 1 mld zł

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 11 października 2019, 14:40

  • Powiększ tekst

W 2021 roku w Koninie (Wielkopolskie) ma ruszyć zakład wytwarzający zaawansowane materiały do baterii dla aut elektrycznych. W piątek wojewoda wielkopolski przekazał inwestorowi, brytyjskiej firmie Johnson Matthey, decyzję o rządowej dotacji na budowę zakładu.

Szacowana wartość nakładów inwestycyjnych sięga 1 mld zł. W efekcie budowy zakładu powstanie ponad 200 miejsc pracy.

Jak poinformował w piątek w Koninie wojewoda wielkopolski Zbigniew Hoffmann, przyznane przez resort przedsiębiorczości i technologii dofinansowanie to ok. 42 mln zł.

Temu subregionowi nowe inwestycje potrzebne są jak tlen. Wiążą się też z nimi nowe, stabilne miejsca pracy powiedział Hoffmann.

Rozszerzamy naszą działalność w Polsce. Nasza fabryka w Koninie będzie innowacyjnym zakładem, pierwszą fabryką na świecie produkującą tego typu materiały do baterii dla aut elektrycznych - powiedział w imieniu Johnson Matthey dyrektor zakładu tej firmy w Gliwicach Ben Miller. W Gliwicach wytwarzane są katalizatory do samochodów spalinowych.

Przedstawiciele firmy podkreślili, że zatrudnienie w nowej fabryce, które w pierwszej fazie wyniesie ok. 200 osób, będzie w kolejnych latach sukcesywnie zwiększane. Na razie nie wiadomo, kiedy rozpocznie się realizacja inwestycji w Wielkopolsce.

Notowana na londyńskiej giełdzie grupa Johnson Matthey działa od ponad 200 lat. Specjalizuje się w produkcji zaawansowanych materiałów chemicznych i dostarczaniu rozwiązań technologicznych głównie do sektorów: chemicznego, paliwowego, farmaceutycznego, medycznego, recyklingu, ochrony środowiska oraz motoryzacyjnego. Posiada swoje placówki w ponad 30 krajach oraz zatrudnia ponad 14 tys. pracowników. Jest obecna w Europie, Ameryce Północnej i Azji. Obroty grupy kształtują się na poziomie 14 mld funtów.

SzSz (PAP)

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych