Informacje

Beata Kozłowska-Chyła / autor: fot. PZU
Beata Kozłowska-Chyła / autor: fot. PZU

PERSONALIA

Beata Kozłowska-Chyła nowym prezesem PZU SA

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 12 marca 2020, 22:44

    Aktualizacja: 13 marca 2020, 08:45

  • Powiększ tekst

Beata Kozłowska-Chyła zastąpiła Pawła Surówkę i stanęła na czele największego ubezpieczyciela w kraju.

Jak udało się nam nieoficjalnie dowiedzieć - rada nadzorcza odwołała prezesa Pawła Surówkę, który kierował największym ubezpieczycielem w naszym regionie Europy od czerwca 2016 r.

Beata Kozłowska-Chyła jest członkiem rady programowej „Gazety Bankowej”, od roku 2010 pełni funkcję Arbitra Rekomendowanego Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie, jest autorką licznych publikacji naukowych z zakresu prawa spółek, prawa papierów wartościowych, problematyki przekształceń własnościowych i prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych. Ma na swoim koncie ekspertyzy prawne sporządzane na zlecenie Sejmu RP, m.in. do projektu ustawy o nadzorze nad rynkiem finansowym. Jest doktorem habilitowanym nauk prawnych i wykładowcą na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, którego jest absolwentką.

W radzie nadzorczej Grupy Lotos SA zasiada od maja 2016 roku, a obecnie pełni funkcję jej przewodniczącej. W latach 1994-1997 odbyła aplikację radcowską i uzyskała wpis na listę radców prawnych prowadzoną przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Warszawie. Pełniła funkcję p.o. dyrektora Przedsiębiorstwa Państwowego „Uzdrowisko Konstancin” w Konstancinie-Jeziornej.

Była zastępcą dyrektora Departamentu Prawno-Licencyjnego w Urzędzie Nadzoru nad Funduszami Emerytalnymi (UNFE), doradcą Ministra Finansów, członkiem rady nadzorczej PZU S.A., a następnie członkiem zarządu. Pełniła również funkcję członka rady nadzorczej w TFI PZU SA i PTE PZU SA, a także w Telewizji Polskiej SA. Prowadziła doradztwo prawne w Kancelarii Radcy Prawnego.

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych