Informacje

Madryt / autor: PAP/EPA/MARISCAL
Madryt / autor: PAP/EPA/MARISCAL

Hiszpańska turystyka przez pandemię straciła ponad 15,1 mld euro

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 2 lipca 2020, 18:31

  • Powiększ tekst

Turystyka Hiszpanii straciła w związku z utrzymującą się w tym kraju od marca epidemią koronawirusa ponad 15,1 mld euro - wynika z opublikowanych w czwartek szacunków Krajowego Urzędu Statystycznego (INE) w Madrycie. Obejmują one okres kwiecień-maj 2020 roku

Według analityków INE tylko kwietniu bieżącego roku nastąpił spadek przychodów hiszpańskiej turystyki wobec analogicznego miesiąca w 2019 roku o około 7 mld euro.

Eksperci INE szacują, że kolejne straty dla hiszpańskiej turystyki przyniósł maj, w którym wprawdzie przywrócono ruch turystyczny, ale utrzymano część restrykcji, m.in. obowiązek odbycia przez przybyszów dwutygodniowej kwarantanny.

INE wskazuje, że straty turystyki Hiszpanii mogą być większe, gdyż już w drugiej połowie marca zamknięto granice oraz zakazano działalności operatorom placówek hotelowych.

Wprawdzie 21 czerwca rząd Pedra Sancheza przywrócił swobodny ruch turystyczny z państwami UE, ale właściciele sieci hotelowych i operatorzy biur turystycznych w Hiszpanii deklarują, że nie spodziewają się dużego napływu urlopowiczów w tegorocznym sezonie wakacyjnym.

Także kierownictwo organizacji turystycznej Exceltur obawia się o wyniki sektora tym roku, twierdząc, że 2020 rok będzie najgorszym w historii hiszpańskiej turystyki. Spodziewają się, że aktywność tego sektora z powodu epidemii koronawirusa spadnie o co najmniej 50 proc.

Z opublikowanego pod koniec czerwca raportu banku centralnego Hiszpanii (BdE) wynika, że hotelarstwo było jedną z trzech, obok handlu i transportu, branży w tym kraju, które najbardziej ucierpiały podczas kryzysu wywołanego koronawirusem.

Czytaj też: Niemcy zaciągną rekordowy kredyt na walkę ze skutkami COVID-19

PAP/KG

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych