Informacje

Winnica / autor: pixabay
Winnica / autor: pixabay

Nowoczesny sposób testowania wina w dobie pandemii koronawirusa

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 22 lipca 2020, 22:00

  • Powiększ tekst

W dobie pandemii koronawirusa, współpraca Microsoftu z rodziną Bianchini, prowadzącą winnice Ciacci Piccolomini d’Aragona sprawiła, że dystrybucja oraz testowanie nowego rocznika wina w tych trudnych czasach, okazała się możliwa

Rodzina Bianchini, od trzech pokoleń robi wyjątkowe wina w swojej posiadłości Ciacci Piccolomini d’Aragona w Montalcino w Toskanii. W lutym w 2004 r. po odejściu ojca, prowadzeniem winnicy zajęli się Paolo i Lucia Bianchini do spółki z dziećmi Paolo, Alexem i Ester, które równie mocno angażują się w rodzinny biznesu.

Wyzwanie, przed którym aktualnie stoją to uzyskanie równowagi między zachowaniem tradycji w historycznej posiadłości, przy jednoczesnym wyprzedzeniu o krok najnowszych osiągnięć w świecie wina. Ich zdolność do przystosowania się została wystawiona na próbę przez pandemię koronawirusa. Zakaz imprez i blokada na podróże znacząco wpłynęła na działalność małych producentów wina, takich jak Ciacci.

Gdyby nie wybuch pandemii Covid-19, premierze nowego rocznika wina towarzyszyłyby liczne podróże i spotkania z dystrybutorami i krytykami, a także zwiedzanie piwnic na terenie posiadłości. W tym roku, w związku z ograniczeniami, Gabrielle Gorelli oraz reszta zespołu Ciacci, zmuszeni byli opracować zupełnie nowy sposób, by dalej dzielić się najnowszym rocznikiem z miłośnikami wina, rozwijając przy okazji działalność w dobie kryzysu.

Winnica Ciacci postanowiła zwrócić się do zespołu Microsoft. Tak powstała współpraca, która przyniosła równowagę między tradycją a technologią.

Dzięki wcześniejszej inwestycji w Microsoft 365 i Microsoft Teams, firma Ciacci miała możliwość szybkiego działania i opracowania nowej metody dzielenia się winem z dystrybutorami, krytykami i miłośnikami tego napoju na całym świecie.

Za pośrednictwem Microsoft Teams organizowano wirtualne degustacje wina, które zmieniły sposób, w jaki działała dotychczas winiarnia. Zaoszczędzono czas, koszty podróży, tworząc zupełnie nowe, zdecydowanie silniejsze więzy ze swoimi klientami.

Nasz świat jest tradycyjny, jeżeli chodzi o kontakt z ludźmi. Wirtualne degustacje wina przez Microsoft Teams pomagają nam stworzyć przestrzeń, dzięki której możemy utrzymywać kontakt z naszymi klientami, dzielić się wrażeniami, opowiadać historie o różnych aspektach naszej pracy. Kiedy wybuchła pandemia, technologia wykonała fantastyczną pracę, pomagając nam w komunikacji z naszymi dystrybutorami, krytykami, a nawet restauracjami - zaznacza kierownik produkcji Ciacci Piccolomini d’Aragona, Alex Bianchini

Dzięki usłudze Teams, członkowie rodziny Bianchini mogli współpracować i łączyć się z partnerami i dostawcami. To pozwoliło im na utrzymanie dynamiki biznesu. Wino, wysyłane jest do dystrybutorów, a poprzez organizowane spotkania wirtualne, omawiane są szczegóły trunku. W ten sposób zaoszczędzono czas oraz koszty, związane z podróżami.

Te możliwości otworzyły przed tą rodziną wiele nowych rozwiązań oraz możliwości poszerzenia bazy klientów. Właściciele winnicy planują kolejne przedsięwzięcia, myśląc o wykorzystaniu wirtualnych wycieczek, by zaprosić fanów z całego świata do świata tradycyjnego włoskiego winiarstwa.

Winnica Ciacci będzie w dalszym ciągu postarzać wino w beczkach w zabytkowej piwnicy. Jednak „nad ziemią” biznes przejmują najnowocześniejsze technologie, które pomagają rozwijać się w nowych, trudnych czasach. Inwestycja w Microsoft 365 oraz Microsoft Teams, sprawiła, że ta rodzinna firma może dostosować się do nowej rzeczywistości. Rezultatem jest rewolucja w cyfrowej promocji wina.

CZYTAJ TEŻ: Microsoft chce podnieść kompetencje cyfrowe 25 mln osób

news.microsoft.com/ ep

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.