Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Fratria
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Fratria

Szwed: nie ma planów waloryzacji 500 plus

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 6 marca 2021, 17:52

  • Powiększ tekst

W tej chwili nie ma planów waloryzacji świadczenia 500 plus, ale przygotowujemy strategię demograficzną i jednym z jej elementów będą kwestie związane ze wsparciem rodzin - powiedział PAP wiceminister rodziny i polityki społecznej Stanisław Szwed

W ostatnim czasie media pisały o planowanych przez rząd zmianach w programie „Rodzina 500 plus”. Ma to mieć związek z tym, że z powodu inflacji realna wartość comiesięcznego dodatku jest dziś niższa niż była w chwili wprowadzenia.

Wiceminister rodziny Stanisław Szwed pytany przez PAP o te doniesienia, powiedział, że w tej chwili nie ma planów waloryzacji 500 plus.

W tegorocznym budżecie takiej możliwości nie ma. Koszt programu Rodzina 500 plus wynosi 41 mld zł rocznie. To duży wysiłek państwa, ale to świadczenie jest bardzo ważne, bo pomaga rodzinom - powiedział Szwed, zwracając uwagę, że wsparcie okazało się szczególnie ważne w czasie pandemii koronawirusa.

W tej chwili nie ma planów waloryzacji świadczenia 500 plus, ale przygotowujemy strategie demograficzna i jednym z elementów tej strategii będą też kwestie związane ze wsparciem rodzin. Stoimy przed olbrzymim wyzwaniem, jakim jest demografia i to nie jest kwestia jednej czy dwóch kadencji, ale najbliższych kilkudziesięciu lat - podkreślił wiceszef MRiPS.

Program Rodzina 500 plus ruszył 1 kwietnia 2016 roku, zakładał wypłatę świadczenia w wysokości 500 zł, bez kryterium dochodowego, na drugie i kolejne dzieci do ukończenia przez nie 18. roku życia. Od lipca 2019 r. działa on w rozszerzonej formule - świadczenie przysługuje wszystkim dzieciom do 18 lat, bez względu na dochód osiągany przez rodzinę.

Czytaj też: Doradca strategiczny CPK: w ciągu pół roku dokumenty dot. lotniska

PAP/KG

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych