Na Dniu Singla można coraz więcej zarobić
Przypadające na 11 listopada chińskie święto Dzień Singla staje się dla coraz większej liczby konsumentów okazją do zakupów. W ubiegłym roku, pomiędzy 11 a 13 listopada 7-krotnie wzrosła liczba zamówień dokonywanych przez Polaków na chińskich platformach zakupowych. Zgodnie z danymi przeanalizowanymi przez Admitad, w istotny sposób przyczynili się do tego internetowi twórcy – informuje portal wirtualnemedia.pl.
Według danych przeanalizowanych przez Admitad, dostawcę rozwiązań performance marketingu, twórcy treści uczestniczący w promocjach z okazji Dnia Singla na całym świecie, zwiększyli swoje zarobki płynące ze współpracy partnerskiej o 89 proc.
Pomimo że w Polsce ten dzień dopiero zyskuje na popularności, udało się zwiększyć przyrost ze sprzedaży wśród lokalnych partnerów aż o 33 proc. w ciągu tygodnia, w porównaniu do regularnych okresów wyprzedaży. O 44 proc. wzrosła również liczba zamówień generowanych dla polskich marek przez partnerów sprzedażowych. Ich działalność w sieci przyciąga wielu odbiorców, którzy chętniej korzystają z polecanych produktów i usług, generując tym samym wzrost wyników sprzedażowych.
Listopad to najgorętszy okres handlowy na polskim rynku, głównie za sprawą Black Week i Cyber Monday. Z kolei w perspektywie globalnej, coraz większe znaczenie zyskuje 11 listopada, kiedy obchodzony jest zaczerpnięty z chińskiej tradycji Dzień Singla. W ubiegłym roku, tylko pomiędzy 11 a 13 listopada, sprzedaż internetowa na chińskich platformach zakupowych wzrosła aż 7-krotnie. Z naszych analiz wynika, że do wzrostu popularności tego trendu istotnie przyczynili się szeroko rozumiani internetowi twórcy, którzy zintensyfikowali wtedy swoją działalność - powiedział dla wirtualnemedia.pl Mateusz Łukianiuk, country manager Poland w Admitad.
Statystyki dostarczone przez partnerów Admitad wskazują, że na Dniu Singla najlepiej zarobiły blogi i strony tematyczne. Przypadło im w udziale około 17 proc. ogólnego dochodu. Drugie miejsce w rankingu zajęli influencerzy i właściciele grup tematycznych na Facebooku – 12,5 proc. Krok za nimi były kanały tematyczne i grupy funkcjonujące na komunikatorach – 12,2 proc. oraz youtuberzy – 10,9 proc.
Zdaniem Mateusza Łukianiuka tym roku te proporcje nie ulegną znaczącej zmianie. Chociaż – jak podkreśla - warto mieć na uwadze rosnącą pozycję konkurencyjną influencerów oraz komunikatorów.
Zgodnie z danymi przeanalizowanymi przez Admitad, najbardziej dochodowymi kategoriami towarów i usług dla influencerów oraz twórców treści podczas Dnia Singla okazały się kolejno: usługi mobilne i IT, moda, elektronika, edukacja online i usługi finansowe.
Wirtualnemedia.pl/RO