Prokuratura bada sprawę katastrofy budowlanej w Łodzi
Prokuratura Rejonowa Łódź-Polesie wszczęła śledztwo w sprawie zawalenia się części kamienicy przy al. 1 Maja 23 w Łodzi. Budynek runął w ubiegły piątek podczas drążenia tunelu średnicowego.
Prokuratura wszczęła śledztwo w sprawie o nieumyślne spowodowanie katastrofy budowlanej. Rzecznik Prokuratury Okręgowej w Łodzi prok. Krzysztof Kopania poinformował PAP, że postępowanie rozpoczęło się po zawiadomieniu, jakie do prokuratury złożył kierownik budowy.
„Do poleskiej prokuratury wpłynęły dwa zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa. Jedno po pierwszym przypadku osunięcia się części kamienicy, a kolejne po zawaleniu się ściany budynku. Oba złożył kierownik budowy” – powiedział prokurator Kopania.
Śledztwo toczy się w sprawie i jest we wstępnej fazie
Dodał, że niezwłocznie po wszczęciu śledztwa w Prokuraturze Rejonowej Łódź-Polesie rozpoczęły się przesłuchania świadków.
„Chcemy zapoznać się też z dokumentacją techniczną i oceną ryzyka wystąpienia katastrofy. Prawdopodobnie zajdzie potrzeba powołania biegłego w zakresie prac budowlanych” – dodał Kopania.
Śledztwo toczy się w sprawie i jest we wstępnej fazie. Za takie przestępstwo grozi kara od trzech miesięcy do pięciu lat więzienia.
»» Więcej o katastrofie budowlanej w Łodzi czytaj tutaj:
W Łodzi drążą tunel kolejowy. Jest katastrofa budowlana
Fragment oficyny w kamienicy przy al. 1 Maja w Łodzi runął w ubiegły piątek w czasie drążenia kolejowego tunelu średnicowego. W budynku nie było lokatorów. Mieszkańcy tej kamienicy i kilku z nią sąsiadujących zostali wykwaterowani do hoteli na czas, kiedy maszyna drążąca będzie przechodziła pod tą częścią miasta.
Tunel średnicowy pod Łodzią ma mieć 7,5 km. Połączy dworzec Łódź Fabryczna ze stacjami Łódź Kaliska i Żabieniec. Inwestycja umożliwi przejazd pociągów na trasie Warszawa – Poznań i Wrocław z postojem w centrum Łodzi i znacznie skróci czas podróży. Ma też ułatwić komunikację w regionie.
Na odcinku inwestycji pod Starym Polesiem, gdzie stoi zawalona kamienica, tarcza drążąca dwutorową nawę tunelu jest na głębokości ok. 20 m pod powierzchnią gruntu.
Według najnowszego harmonogramu budowa ma się zakończyć w czerwcu przyszłego roku. Po pracach wykończeniowych, testach i odbiorach technicznych pociągi mają pojechać pod Łodzią w 2026 r. od grudniowego rozkładu jazdy.
Marek Juśkiewicz (PAP), sek
»» Odwiedź wgospodarce.pl na GOOGLE NEWS, aby codziennie śledzić aktualne informacje.
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
Szwedzi zamykają jedną z fabryk. A co z Gdańskiem?
HIMARSy odjeżdżają? Rząd mówi: „Nie ma pieniędzy”
Znana sieć drogerii zamyka wszystkie sklepy w Polsce
»» Rozmowa z Arturem Soboniem, członkiem zarządu NBP wielkich zakupach złota przez bank centralny na antenie telewizji wPolsce24 – oglądaj tutaj: