Informacje

Fot.Dogmatic/freeimages.com
Fot.Dogmatic/freeimages.com

Polskie firmy weryfikują deklaracje zdolności językowych kandydatów do pracy

Polska Agencja Prasowa

  • Opublikowano: 11 września 2014, 07:34

    Aktualizacja: 11 września 2014, 07:40

  • Powiększ tekst

Polskie firmy poszukujące do pracy kandydatów ze znajomością języka obcego rzadko przyjmują deklaracje kandydatów co do znajomości języka, zawarte w cv. 97 proc. firm weryfikuje jego poziom u potencjalnych pracowników - wynika z badania Millward Brown.

Najczęściej (76 proc.) firmy oceniają poziom kandydata w rozmowie w języku angielskim podczas spotkania kwalifikacyjnego. Kolejną metodą weryfikacji (11 proc. wskazań) są certyfikaty językowe. 8 proc. badanych zadeklarowało, że przy sprawdzaniu poziomu umiejętności językowych kandydata wykorzystuje testy wewnętrzne. Deklaracji nie weryfikuje tylko 5 proc. pracodawców.

Im wyższe stanowisko tym większe oczekiwania pracodawcy co do znajomości języka angielskiego przez kandydata. Od aplikujących na najwyższe funkcje kierownicze wymaga jej 57,7 proc. firm, od specjalistów - blisko 47,5 proc., od kierowników niższego szczebla - 46 proc., a od pracowników obsługi klienta - 38 proc.

Jednocześnie 66 proc. osób prowadzących rekrutację w firmach ocenia, że znajomość języka angielskiego potrzebna jest na powyższych stanowiskach na co dzień. Największe jej znaczenie podkreślają firmy zagraniczne (87,4 proc.), z branży przemysłowej (79,5 proc.), z dużych miast (76,8 proc.), zatrudniające ponad 250 pracowników (75,7 proc.).

W największym stopniu angielski potrzebny jest w codziennej pracy najwyższej kadry zarządzającej - ocenia 79 proc. rekruterów. 67 proc. rekrutujących kadrę wyższego stopnia przyznało, że certyfikat to ważny atut przy rekrutacji.

Certyfikaty językowe są najbardziej cenione przez rekruterów z dużych firm (70 proc. wskazań). Kandydaci, posiadający certyfikaty językowe, postrzegani są przez pracodawców jako osoby ambitne, wytrwale dążące do celu, zorientowane na sukces.

Sondaż przeprowadzono w lipcu 2014 r. na zlecenie Cambridge English Language Assessment - instytucji działającej w ramach jednego z wydziałów Uniwersytetu w Cambridge. Badanie objęło 300 firm różnej wielkości, w tym firmy headhunterskie i agencje zatrudnienia.

(PAP)

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych