Informacje

MSP nieubłagane! Firmy z Niemiec, Danii i Finlandii w kolejce do kupienia Polskiej Żeglugi Bałtyckiej

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 23 stycznia 2015, 19:29

  • Powiększ tekst

Do kolejnego etapu prywatyzacji Polskiej Żeglugi Bałtyckiej dopuszczeni zostali trzej potencjalni inwestorzy - poinformował w piątek resort skarbu. Decyzja o dopuszczeniu do negocjacji warunków umowy prywatyzacyjnej zapadnie po analizie ofert wiążących.

Wśród dopuszczonych do prywatyzacji PŻB są: DFDS A/S z siedzibą w Kopenhadze, Fahrdienste TT-Line G.m.b.H. and Co.KG z siedzibą w Lubece i Finnlines Oyj z siedzibą w Helsinkach.

Jak powiedziała PAP rzeczniczka resortu skarbu Agnieszka Jabłońska-Twaróg, decyzja o dopuszczeniu do kolejnego etapu prywatyzacji PŻB trzech spośród siedmiu potencjalnych inwestorów została podjęta po szczegółowej analizie ofert dokonanej przez powołany przez ministra skarbu zespół ds. negocjacji.

"Decyzja, którzy z potencjalnych inwestorów zostaną dopuszczeni do negocjacji warunków umowy prywatyzacyjnej, zostanie podjęta po analizie ofert wiążących" - powiedziała Jabłońska-Twaróg.

"Do negocjacji zostaną dopuszczone te z podmiotów, których oferty zostaną uznane za najkorzystniejsze z punktu widzenia interesu spółki i Skarbu Państwa. Dalszy harmonogram działań będzie zależał od efektów prowadzonych rozmów z potencjalnym inwestorem lub potencjalnymi inwestorami" - dodała.

Kilka dni temu związkowcy z PŻB zaapelowali do ministra skarbu o wstrzymanie prywatyzacji firmy. Uważają, że PŻB przynosi zysk i jej sprzedaż jest nieuzasadniona. Związkowcy wystosowali pismo, w którym zwrócili się o zakończenie procesu prywatyzacji PŻB bez rozstrzygnięcia.

"Proces prywatyzacji spółki będzie kontynuowany" - powiedziała Jabłońska-Twaróg. "Szukamy inwestora strategicznego, który umożliwi jej rozwój. Równolegle spółka realizuje opracowaną przez jej zarząd strategię rozwoju Grupy Kapitałowej PŻB na lata 2014-2017" - dodała.

O sytuacji PŻB, liście związkowców i długiej historii prywatyzowania armatora promów czytaj tutaj:

Prywatyzować do upadłego! PŻB jest na plusie, jest konkurencyjne, inwestuje, ale dla rządu to za mało...

PAP

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.