Polacy nie są zadowoleni z usług telekomunikacyjnych: Coraz częściej zmieniają usługodawców
Według danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej rocznie w Polsce blisko 1,2 mln osób zmienia dostawcę usług telekomunikacyjnych z zachowaniem numeru. Uruchomiona przez UKE w czerwcu br. platforma ma usprawnić ten proces.
UKE rozbudował i po testach pod koniec czerwca br., uruchomił Platformę Lokalizacyjno-Informacyjną z Centralną Bazą Danych(PLI CBD) za pośrednictwem, której odbywa się obecnie proces przenoszenia numerów i procesowania wniosków o ich przeniesienie dla wszystkich operatorów.
Uruchomiony system potrafi - jak wskazuje UKE - „zliczyć”, ile dokładnie takich przeniesień zostało zrealizowanych, z podziałem na poszczególnych przedsiębiorców telekomunikacyjnych.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami przeniesienie numeru od jednego operatora do innego następuje nie później niż w ciągu jednego dnia od daty wskazanej w umowie z nowym dostawcą usług.
Urząd zapewnił, że prace związane z przenoszeniem numerów będą kontynuowane. „Rozpoczęliśmy już testy systemu do zaplanowanego na początek października br. uruchomienia w PLI CBD kolejnej funkcjonalności związanej z wymianą informacji pomiędzy dostawcami usług w zakresie obsługi wniosków o przeniesienie numeru w sieciach stacjonarnych” - napisano w komunikacie UKE.
Rozbudowany system PLI CBD, dzięki wybudowaniu centralnej bazy numerów, zawierającej informacje o numeracji przydzielonej przez prezesa UKE, numerach przeniesionych oraz danych o numeracji udostępnianej pomiędzy przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi ma zdaniem urzędu stanowić „znakomite” narzędzie dla przedsiębiorców telekomunikacyjnych pozwalające m.in. na pobieranie niezbędnych danych do właściwego kierowania połączeń.
PAP/ as/