Informacje

www.sxc.hu
www.sxc.hu

Końskie mięso znalezione w magazynach Jeronimo Martins w Portugalii

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 22 lutego 2013, 13:24

  • Powiększ tekst

W dwóch magazynach grupy Jeronimo Martins w Portugalii sanepid zarekwirował lasagne wołowe, w których stwierdzono obecność koniny. Produkt sprzedawany był pod tanią marką Euroshopper w sieci Recheio Cash&Carry.

Jak poinformował Antonio Nunes, inspektor portugalskiego sanepidu (ASAE), w czwartek w dwóch magazynach firmy Jeronimo Martins kontrolerzy przejęli 12,4 tys. sztuk lasagne. Towar został przesłany tam z należących do właściciela Biedronki hipermarketów Recheio Cash&Carry.

Według władz Jeronimo Martins firma jeszcze przed rozpoczęciem badania przez sanepid wycofała lasagne marki Euroshopper ze swoich 38 placówek handlowych, kierując ją do swoich magazynów.

"Zakwestionowany produkt sprzedawany był w naszych sklepach do czasu informacji przesłanej przez Wspólnotowy System Wczesnego Ostrzegania o Żywności (RASFF) o obecności koniny w potrawach lasagne pochodzących z Francji, które wytwarzane były w Luksemburgu na bazie rumuńskiego surowca" - poinformowała w piątek w komunikacie grupa Jeronimo Martins.

Kierownictwo portugalskiej firmy zapewniło, że wycofało z sieci handlowej podrabiane lasagne z własnej inicjatywy.

15 lutego grupa Jeronimo Martins w wydanym komunikacie zapewniła, że we wszystkich swoich sieciach sprzedaje produkty mięsne, których skład odpowiada zawartości zadeklarowanej na opakowaniu. Właściciel dyskontów Biedronka zagwarantował też, iż zarówno w Portugalii, jak i w Polsce nie sprzedaje produktów zawierających koninę.

Mięso wołowe z domieszką koniny odkryto dotychczas m.in. w Irlandii, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Czechach, Słowacji i Bułgarii. W sprawie skandalu z koniną śledztwo prowadzi Europol we współpracy z 35 agencjami ds. standardów żywności w UE i poza nią.

(PAP)

zat/ je/ ura/

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych