Centra handlowe stawiają na starszych klientów. To będą "centra białych głów"
"Dziennik Gazeta Prawna" pisze, że centra handlowe w Polsce stawiają teraz na inny rodzaj klientów. To właśnie pod dojrzałych i zamożnych Polaków ustawiana jest oferta galerii. Stąd już coraz bliżej do popularnych na Zachodzie "centrów białych głów".
Zdaniem analityków z firmy doradczej CBRE powodów tego należy też upatrywać w otwieraniu sklepów
online przez marki odzieżowe, które stanowią największy magnes przyciągający konsumentów do galerii. Przykładem może być Zara, która od marca dostępna jest w sieci. Młodzi ludzie, którzy dotychczas byli siłą napędową galerii, odpływają z nich. Ich miejsce zajmują osoby dojrzałe, a nawet seniorzy.
Centra handlowe działają na rynku od 20 lat. Młodzi ludzie, którzy spędzali w nich wolne chwile, gdy byli nastolatkami, dziś są już po czterdziestce. Do sklepów chodzą także osoby starsze. Dostrzegają to zarządcy obiektów, którzy, by ich nadal utrzymać, dostosowują do nich swoją ofertę
– zauważa Karina Kreja, zastępca dyrektora w dziale doradztwa CBRE.
Zarządców centrów handlowych przyciąga przede wszystkim ich rosnąca siła nabywcza. Są to często ludzie, którzy już osiągnęli średni lub wysoki status materialny, w przeciwieństwie do młodych na dorobku. Są więc bardzo pożądaną grupą konsumentów.
jm/"Dziennik Gazeta Prwna"