Informacje

Grzegorz Kurdziel w Telewizji wPolsce.pl: Poczta Polska po raz pierwszy od lat zwiększyła przychody

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 18 sierpnia 2017, 11:24

  • Powiększ tekst

Poczta Polska w ubiegłym roku po raz pierwszy od lat uzyskała dodatnią dynamikę przychodów. To był wzrost niewielki, rzędu kilkudziesięciu milionów złotych, ale w tym roku ten wzrost będzie już znaczący, rzędu kilkuset milionów złotych – powiedział Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej, w Wywiadzie Gospodarczym Telewizji wPolsce.pl

Poczta Polska to najstarsze przedsiębiorstwo w naszym kraju i jedno z największych. Do niedawna notowała spadek przychodów, jednak ten trend udało się odwrócić.

Przychody globalne Poczty to ok. 6 mld zł. Poprzedni rok był pierwszym od dawna, w którym mieliśmy dodatnią dynamikę przychodów, choć ten wzrost wyniósł tylko kilkadziesiąt milionów złotych, w tym roku będzie to już kilkaset milionów. Oczywiście, jest także strona kosztowa, tutaj wydatki wzrosły, przede wszystkim ze względu na podwyżki, na które zdecydowaliśmy się, jako że nasi pracownicy nie mieli podwyżek od 8 lat – powiedział Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej, w rozmowie z Ewą Wesołowską, dziennikarką tygodnika „Sieci”, na antenie Telewizji wPolsce.pl.

Jednym ze sposobów na dalszą poprawę wyników Poczty jest większa koncentracja na rynku przesyłek kurierskich.

Na tym rynku nasz udział wynosi 18 proc., co daje nam drugie miejsce na rynku po DPD, a więc po poczcie francuskiej. Chcemy jednak zwiększyć udział i uzyskać pierwsze miejsce – powiedział Grzegorz Kurdziel.

Całą rozmowę można obejrzeć tutaj

tytuł

Wynika to z faktu, że ten rynek dynamicznie rośnie, o kilkanaście procent rocznie, podczas gdy rynek przesyłek listowych, w którym Poczta ma 98-proc. udział, kurczy się o 8-10 proc. rocznie.

Chcemy, aby w 2020 r. przychody z przesyłek i paczek były po raz pierwszy większe niż przychody z listów – powiedział Kurdziel.

To wymaga zmiany struktury logistycznej Poczty, która tworzona była z myślą o przesyłkach listowych, ale także wykorzystania przez przedsiębiorstwo innowacyjnych technologii i współpracy ze start-upami.

Każda firma, która funkcjonuje na rynku i chce przetrwać, musi sięgać po innowacje i musi z nich korzystać, aby móc jak najlepiej wypełniać potrzeby klientów. Jako pierwsi zdecydowaliśmy się na współpracę z młodymi przedsiębiorcami i innowatorami – powiedział Grzegorz Kurdziel.

Jak powiedział, pomysły innowacyjnych firm, służące usprawnieniu działalności Poczty czy jej procesów biznesowych, były analizowane przez specjalistów z przedsiębiorstwa i dostosowywane do jego potrzeb. Pierwszym efektem tej współpracy ma być Paczkomatik, czyli system automatów do odbioru i nadawania paczek, ulokowanych jak najbliżej odbiorców.

W tym roku w Warszawie zaczniemy pilotaż, pojawi się tutaj 50 takich urządzeń – powiedział Kurdziel.

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych